bra foderautomat sökes

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    bra foderautomat sökes

    är på jakt efter en bra foderautomat pga en lat bror..
    hittade denna..:


    erfarenheter, någon? tips?
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • Leonard
    • January 2006
    • 2352

    #2
    Den är bra! Lätt att förstå och har aldrig krånglat för mig nu, ca 2år.
    tycker du att ska köpa den, jag är verkligen nöjd emd den. Har ju iof inte provat nån annan
    18år. . . . . .<¨,)))--{
    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
    Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

    Kommentar

    • Skudd
      • September 2005
      • 224

      #3
      Använder en sådan när jag åker bort längre perioder och tycker den fungerar alldeles utmärkt. Kan rekommendera granulatfoder (ex. Sera Vipagran), då fungerar den allra bäst, ingen risk för att det klibbar ihop alls..

      Kommentar

      • Neptun
        • March 2004
        • 719

        #4
        Rekommenderas, men som sagt bäst till granulat.
        "Failure does not require planning"

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          hmm det ska vara flingfoder däri.. funkar det? "Luftsystem som håller flingfodret torrt. "

          vad är nackdelen med att ha flingfoder däri? lätt att det blir övermatning?
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          • zeke66
            • November 2005
            • 257

            #6
            Jag har en sådan som mina troffar får fling foder ur 1 gång om dagen fungerar utmärkt för mig i alla fall.Och det klibbar inte ihop då den har som du skrev ett luft system plus att den vänder matningshålet uppåt efter varje matning
            Stercus accidit

            450L med Tropheus Ilangi
            350L Växt och mal akvarium

            Kommentar

            • Skudd
              • September 2005
              • 224

              #7
              Har inte provat med flingfoder men en viss risk finns nog att det kan klibba ihop trots "fläkten". Dessutom kan det nog tänkas att portionerna blir lite olika då flingorna fastnar lite i varandra i vilket fall. Med granulat blir det samma portion och det känns helt enkelt säkrare.

              Apparaten ska ju fungera med flingfoder så det borde väl gå det med...
              Jag skulle ändå satsa på att köra granulat i automaten, lite omväxling i kosten kanske inte spelar någon större roll?

              Kommentar

              • Skudd
                • September 2005
                • 224

                #8
                Ursprungligen postat av zeke66
                Jag har en sådan som mina troffar får fling foder ur 1 gång om dagen fungerar utmärkt för mig i alla fall.Och det klibbar inte ihop då den har som du skrev ett luft system plus att den vänder matningshålet uppåt efter varje matning
                Se där... Där hade vi någon som hade provat... Då antar jag att det inte är någon risk med flingfoder trots min misstänksamhet...

                Kommentar

                Arbetssätt...