lecabänks hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mighty mattis
    • January 2006
    • 74

    lecabänks hjälp!

    Jag har stapplat en lecblocksbänk i helgen. Modellen är liggande E med tre stapplar med tre block vardera i. Bänken är till mitt 240 liters helglas kar.

    Efter att ha passat in leca blocken i våg genom att lägga masonit mellan dessa konstaterar jag bittert, efter att passat in skivan att bänken inte är rak. Skivan ligger på vissa punkter på stapplarna men det är ändå mycket luft i mellan punkterna. Jag försökte först att lägga på masonit men det går inte den är helt enkelt för tjock för att passa in överallt. Testade även med kartong och det vissade sig vara det samma.

    Min fråga är, hur skall jag kunna göra så att skivan ligger jämnt på blocken utan att det blir punkter där skivan "ligger i luften"? Skulle man kunna korrigera ojämheterna med frigolit eller ska man kanske lägga ut ett tunt lager av något(cemet,lera eller någon massa som blir hård) och sedan trycka ditt skivan så den ligger plant på hela blocken så att säga? kanske bli detta problem då jag har en spånskiva? slipa blocken jämna är ett annan möjlighet? Knepigt värre, men som tur är får jag inte karet till min lägenhet på ett tag.

    Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.
  • CBR
    • January 2005
    • 292

    #2
    Glasspinnar är det en del som använder.
    The Zone

    Kommentar

    • Nitra98
      • June 2005
      • 1987

      #3
      Bitar av liggunderlag, kanske? Det kan man ju klippa till rätt storlek och även lägga i flera lager?
      Min zoon

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Varför inte bara mura ihop alla block och även "ovansidan" där skivan ska ligga?
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • mighty mattis
          • January 2006
          • 74

          #5
          Tack för era synpunkter! Jag använde kartong och masonit som jag klöv på mitten dvs så den blev hälften så tjock. Skivan ligger rakt men jag lär nog få loda mer när karet med vatten i kommer på. Man vill ju inte ha en skev bänk.

          Kommentar

          Arbetssätt...