Behöver man strilröret?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rainbowalker
    • November 2005
    • 367

    Behöver man strilröret?

    Efter att ha kollat in alla projekt som gjorts på egna bakgrunden så har jag blivit riktigt sugen att prova på detta. (kliar i fingrarna nu)

    Jag vill ju då gärna gömma in och utblås på bästa sätt.
    Nu har jag ett strilrör i överkant med akvariet. Måste man använda detta?
    Blir det någon försämring utan?

    Det är betydligt lättare att 'bygga in', om man kör utan vad jag kan förstå ifrån de bilder jag sett. Då räcker det med ett hål i frigoliten.
    Rainbowalker
    "It is nice to be important but it's more important to be nice"
  • Björken
    • November 2005
    • 1174

    #2
    Ursprungligen postat av Rainbowalker
    Nu har jag ett strilrör i överkant med akvariet. Måste man använda detta?
    Blir det någon försämring utan?
    Vad jag har märkt i mitt akvarium är att strilröret främst fyller två viktiga funktioner. Dels rör det om i vattenytan lite vilket ökar syresättningen och minskar risken för ythinna, dels gör det vattenflödet lite jämnare så att det inte blir så strömt för fiskarna. Tidiagre har jag haft problem med att vissa ställen i akvariet varit för strömma för fiskarna. Men detta gäller ju för just mitt akvarium. Har man inga problem med ythinna eller att det blir för strömt annars, eller har tex malawi som väl gillar rätt så strömt vatten om jag förstått det rätt, så spelar det kanske mindre roll.

    / Maria

    Kommentar

    • Rainbowalker
      • November 2005
      • 367

      #3
      Ursprungligen postat av Björken
      Vad jag har märkt i mitt akvarium är att strilröret främst fyller två viktiga funktioner. Dels rör det om i vattenytan lite vilket ökar syresättningen och minskar risken för ythinna, dels gör det vattenflödet lite jämnare så att det inte blir så strömt för fiskarna. Tidiagre har jag haft problem med att vissa ställen i akvariet varit för strömma för fiskarna. Men detta gäller ju för just mitt akvarium. Har man inga problem med ythinna eller att det blir för strömt annars, eller har tex malawi som väl gillar rätt så strömt vatten om jag förstått det rätt, så spelar det kanske mindre roll.

      / Maria
      OK tack för svar. Jag har Malawis så dom kanske bara uppskattar det.
      Rainbowalker
      "It is nice to be important but it's more important to be nice"

      Kommentar

      Arbetssätt...