träställning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mighty mattis
    • January 2006
    • 74

    träställning

    Jag är uppriktigt trött på alla hutlösa priser på aluställningar och alla, enligt mitt tycke, fula faner möbler. Därför undrar jag om man skulle kunna skruva ihopp en ställning "modell alubänk" av reglar och få det stablit. Gillar som sagt aluställningarnas luftighet men inte priserna som är mycket för höga för mig. Det bör kanske noteras att jag inte har några som helst erfarenheter av snickeri så det bör vara ganska enkelt. Priset på materialet bör även det vara överkomligt.

    Jag skulle bli väldigt tacksam om det är någon som har en ritning och kan dela med sig av sina bäst tips? En steg för steg instruktion skulle vara väldigt bra om någon har tid och lust att göra en sådan?
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    #2
    jadå... med reglar vågar jag tillochmed säga att det blir stabilare än aluminium... 2"4 och fransk skruv eller bultar, sen klarar den (nästan) en atombomb...
    min gamla trästallning bestod av 2 ramar, en uppe och en på golvet, 6 ben ditsatta med stålvinklar och en plywoodskiva ovanpå... höll för ett 500 liters kar med ca 200 kg sten i...
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    Arbetssätt...