mitt första fluval 3+

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13132

    mitt första fluval 3+

    fluval3+?
    Senast redigerad av åheim; 07 March 2009, 22:49.
    Viva Leo Buscaglia
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #2
    Jag tyckte den var hyfsad, lite lite filtermatriel. Jag fick hänga min i sladden, för sugplopparna ville ej fästa på plast (juwels innerfilter) Sladden nådde ner bak hörnakvariet och ner till skåpet, så för mig är den inte för kort.
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      ehm jag tror sladden är standardlängd, för jag har inga problem med mina fluvalsladdar, de är lika långa som sladdar till eheim och powerhead. hänganordningen har jag heller inga problem ,ed

      vad är det som låter? impellern? i så fall är det ju bara att lämna tillbaka den och be om en ny,,
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • CBR
        • January 2005
        • 292

        #4
        Högljudd? Jag har en 2+ och det är i princip helt omöjligt att höra den trots att jag lägger örat intill glaset.
        The Zone

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13132

          #5
          ja den skrammlar både från impellern och den där gula "pluppen" som ska indikera för rengöring... Sladden är kortare än auaels och räckte knappt, hängde spänd.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Karon
            • January 2002
            • 3170

            #6
            Det är inte sladden som är för kort, det är uttaget som sitter för långt bort
            Jag har tre olika innerfilter från Fluval, 1, 2+, & 3 och alla är helt knäpptysta, man kan bara kolla om de är igång på att vattnet krusar ytan.
            Visst, sugplopparna är inte världens bästa men det är ett problem som Fluval inte är ensamma om att ha, mitt 2252 från Eheim sitter också löst när plopparna stelnat efter ett par år. Går ju iofs att byta, men varför då, de stelnar de också snart
            Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

            Kommentar

            • Metalmaid
              • September 2006
              • 815

              #7
              Hmm, Fluval contra Aquael. Jag har haft båda och tycker nog inte man ska dömma ut den ena före den andra, båda är bra när allt klaffar som det ska. Aquael vinner med knapp marginal, på två punkter....större filtervolym, lägre pris.
              I övrigt vad gäller brister....
              Sugkopparna är dåliga på 90% av alla innerfilter-hållare, så det är inget att haka upp sig på. Sladdarna är alltid för korta om de inte är tillräckligt långa. Motorhus till innerfilter låter gärna satan om det blir tekniska fel, som stopp eller trasig impeller.
              Hare bäst...och simma lugnt
              Besök gärna nått av mina nystartade forum:
              http://mariahalsoforum.forum24.se/
              http://www.helpdesken.forum24.se/

              Kommentar

              Arbetssätt...