2 innerfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rassa
    • December 2005
    • 116

    2 innerfilter

    jag köpte ett akvarium som sprack och den var på 360l och jag sparade dock filtret och har den till mitt nya som är på ca 300..det är ett gammalt eheim,,i mitt gamla kar på 70l så hade jag alltid syrebubblor efter vattenbyte och mina växter trivdes hur bra som helst,,sen när jag då har haft igång denna på 300l så har växterna blivit fula och växer gör dom knappast,,fiskarna har ju trivts hela tiden (verkar det som) men iallafall så bytte vi ca 80% i 300l karet och rensade filtervadden lite och så satte jag igång den,,inte en endaste syrebubbla...då kom jag på en skum ide och sätta i filtret från 70l karet också,,sagt och gjort,,nu är det fullt med syrebubblor,..så frågan då,,kan fiskarna ta skada av det här på någe vis?Alltså att ha i 2 innefilter?
    300l blandat
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    nej.. det skadar inte med 2 innerfilter.. själv har jag 4 innerfilter i mitt 450l, men det beror på att jag ännu inte fått min pump som har rätt kapacitet. Det beror alltså på hur mycket kapacitet pumparna, har jag 4 "små" istället för en rejäl.

    vet du vad dina 2 pumpar heter?
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • _Lena_
      • June 2006
      • 1273

      #3
      Jag tror inte det är filtrets fel att växtrna mår dåligt. Jag tror de lider brist på några näringsämnen.

      Kommentar

      Arbetssätt...