AkvariePaket tips sökes.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Frosty rök
    • February 2003
    • 43

    AkvariePaket tips sökes.

    Hej! Har varit akvarielös nu ett X antal år. Är sugen att börja igen. Inte med något bamseakvarium. Utan ett 112L Helglas med heltäckande plastramp. Då passar de här akvariepaketen mig som man kan se i butikerna emellanåt.
    Med eller utan möbel. Vart kan man få tag i ett sådant paket billigast?

    När jag ändå är här o snurrar undrar jag vilka fiskar och malar som går ihop med ett palettpar i ett 112L akvarium. :P om det ens går.
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    kolla på www.zoomassan.se eller på www.herkuleszoo.se
    dom har billiga akvariepaket
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • ppalm
      • September 2006
      • 47

      #3
      titta på www.tropicalzoo.nu eller www.akvariebutiken.se

      Tänk även på att höra i din lokala butik då du slipper frakten och så kan du faktiskt se karet.

      Grossist finns ju även www.imazo.se blädra i deras pdf katalog å titta sedan på tropicalzoo hemsida för ca priser sedan kan du ju ringa imazo å fråga efter din närmsta återförsäljare.

      Lycka till

      Kommentar

      • Skiren
        • December 2005
        • 749

        #4
        Det är nu över ett år sedan som jag köpte mitt 112L akvarium och jag ångrar det faktist...

        Jag ångrar att jag inte köpte ett 200-250L direkt man kan göra så mycket mer med dem...? Man har lite större utbud på fiskar. Dessutom är enligt mej lite lättare att sköta.

        Heltäckande plastramp fungerar bra om du inte vill kunna pula med olika lysen osv själv sen.

        Att köpa ett lite större direkt är vad jag rekommenderar
        http://skiren.blogspot.com

        Kommentar

        • _Lena_
          • June 2006
          • 1273

          #5
          Jag rekomenderar dig att kolla annonser och köpa ett begagnat. Det brukar bli MYCKET billigare än akvariepaketen i handeln. Det finns flera annonser här och på tradera och blocket.

          Kommentar

          • Frosty rök
            • February 2003
            • 43

            #6
            Ursprungligen postat av Skiren
            Det är nu över ett år sedan som jag köpte mitt 112L akvarium och jag ångrar det faktist...

            Jag ångrar att jag inte köpte ett 200-250L direkt man kan göra så mycket mer med dem...? Man har lite större utbud på fiskar. Dessutom är enligt mej lite lättare att sköta.

            Heltäckande plastramp fungerar bra om du inte vill kunna pula med olika lysen osv själv sen.

            Att köpa ett lite större direkt är vad jag rekommenderar

            Ok. Hehe intressant för jag har funderat nu dom senaste timmarna på att köpa ett större. Låt sig 150-250L på en gång :P
            Fick akvarie nojjan för 2 dagar sen och ville ha ett lagom litet akvarie o pula med. Men sen när man suttit här på forumet o kikat så känner jag att jag måste ha ett större ;P
            Så jag funderar på att köpa begagnat.
            Anledningen till att jag vill ha heltäckande ramp är för att det ser mycket snyggare ut. Slimmat o så. Får känslan av att det känns gammalt o trist om det är lösa ramper. Men det kanske går o köpa fina ramper online?
            Kan man få ett fint paket med ställning eller möbel för kring 1000 lappen är jag glad =)

            Kommentar

            • Skiren
              • December 2005
              • 749

              #7
              Ok. Hehe intressant för jag har funderat nu dom senaste timmarna på att köpa ett större. Låt sig 150-250L på en gång :P
              Fick akvarie nojjan för 2 dagar sen och ville ha ett lagom litet akvarie o pula med. Men sen när man suttit här på forumet o kikat så känner jag att jag måste ha ett större ;P
              Ja den här sidan har nått magiskt över sej

              Jo heltäckande är snyggt.

              Min svarta var dock en j*vel på att samla damm(syns rätt bra mot svart)
              http://skiren.blogspot.com

              Kommentar

              • tejjojist
                • October 2006
                • 16

                #8
                Har precis köpt mig ett Rio akvarium på 180 liter det fick jag pröjsa 2500 för med tillbehör som pump doppvärmare, lysrör och bänk. Änn så länge känner jag mig jättenöjd med det hela och har precis nyligen slängt i mina första fiskar.

                kan rekomendera ett rio 180L

                Kommentar

                • Frosty rök
                  • February 2003
                  • 43

                  #9
                  Någon som vet vad det skulle kosta att få ett akvarium hemskickat från www.herkuleszoo.se? Är det posten eller bussgods som de använder? Jag fann ingen e-post på sidan. Herkules har förvånadsvärt fina priser på akvariepaket. 895:- Ska höra med affären i stan vad de tar för ett aquael akvariepaket på 112L. om de är för dyra och jag tjänar en slant på att få det hemskickat med bussgods så kör jag på ett paket därifrån.
                  Eller om en från göteborg ändå ska ner till karlskrona så kan man kanske lösa det på annat sätt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...