Ytterfilter "AM Top filter 3337"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Piscator
    • August 2006
    • 735

    Ytterfilter "AM Top filter 3337"

    Hej! Jag har varit hos defdac i Linköping och befriat honom från sitt 310-liters akvarium Den gode Daniel (ja, defdac heter så också..) tyckte dock att cirkulationen i hans pump var lite skral för en 310-liters tank.

    Så nu är jag på G att köpa mitt livs första ytterfilter och eftersom att defdac tagit nästan hela min spargris så vill jag gärna komma undan så billigt som möjligt. Men utan att för den skull köpa ett mullrande monster som efter 3 dagar tömmer ut 300 liter vatten över grannens sovrumstak.

    Hos pwss.se hittade jag filtret AM Top filter 3337, är det någon här som har erfarenhet av detta filter eller som har andra prisvärda förslag?

    Hälsningar, Tomas!
    Hälsningar, Tomas!
    "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."
  • Piscator
    • August 2006
    • 735

    #2
    Eftersom att jag inte fått något svar så antar jag att inte någon hade erfarenhet av filtret? Såg att någon annan ställt en fråga om ett AM-filter, så jag skriver detta ifall det är till hjälp för någon? PWSS, dvs Patrick Winberg rekommenderade själv Eheim, Rena eller Aquael som de tre bästa filtren. Så nu har jag beställt ett Rena xP3.

    Ha det!
    Hälsningar, Tomas!
    "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

    Kommentar

    • kanotisten
      • May 2006
      • 218

      #3
      Jag har haft AM tops största (tror det är 3338 eller vad den heter) och är hur nöjd som helst

      Kommentar

      • Piscator
        • August 2006
        • 735

        #4
        Ursprungligen postat av kanotisten
        Jag har haft AM tops största (tror det är 3338 eller vad den heter) och är hur nöjd som helst
        Ahh och det säger du nu! Nå, jag får väl hoppas att min Rena inte är rena skiten, många människor i detta forum verkar nöjda med den också.

        (Men har ni märkt hur de som betalat mycket för en produkt, en bil eller PC t.ex. verkar mer obenägna att medge att den inte var så bra? Rena verkar dock vara ett pålitligt märke så jag tvivlar inte på att den obetydligt högre kostnaden var en bra investering. Dessutom verklar filtermedia ingå, till skillnad mot i AM-pumpen)
        Hälsningar, Tomas!
        "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

        Kommentar

        • kanotisten
          • May 2006
          • 218

          #5
          äsch, de flesta av filtrena som går att köpa i akvarieaffärer är ju bra grejjer. Jag har, och har haft, ytterfilter från de flesta stora (rena, fluval, eheim, aquael AM-top) och det är väl endast fluval jag har haft lite strul med att den kunde få stopp lite för lätt (å andra sidan gick den i ett sköldpaddskar och de skitar ner något enormt).

          AM-top är jag mest nöjd med eftersom den kostade så otroligt mycket mindre än motsvarande filter från andra företag och fungerar än så länge lika bra.

          Sen ett tips till er som inte testat... om erat ytterfilter lagt av (motorn dött) köp bara en cirkulationspump och sätt fast på insugsslangen. Funkar lika bra och mycket billigare än att skffa nytt.

          Kommentar

          • Deje-Nicke
            • January 2006
            • 344

            #6
            Har ett 3338, nöjd med själva filtret men tycker det är lite dåligt flås i det
            220L 375L 450L 720L

            Kommentar

            • ivo
              • September 2006
              • 32

              #7
              Ursprungligen postat av Piscator
              Eftersom att jag inte fått något svar så antar jag att inte någon hade erfarenhet av filtret? Såg att någon annan ställt en fråga om ett AM-filter, så jag skriver detta ifall det är till hjälp för någon? PWSS, dvs Patrick Winberg rekommenderade själv Eheim, Rena eller Aquael som de tre bästa filtren. Så nu har jag beställt ett Rena xP3.

              Ha det!
              Ja, jag har ställt samma fråga tidigare. Tackar alla för senaste svar.

              Kommentar

              Arbetssätt...