Hur kraftigt ytterfilter till Malawikar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ppalm
    • September 2006
    • 47

    Hur kraftigt ytterfilter till Malawikar

    Hej

    Hur stort (liter/timme) ytterfilter behöver jag ha för mina malaviciklider i mit 325L kar?
    Malawis vill ju ha lite drag i karet ju
    Så som det är idag så har jag innerfilter & skall köpa ytterfilter men vill gärna slippa köra både och.

    //Ppalm
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    #2
    3-7 gånger är rätt lagom.Har du ett filter som pumpar 1000L/h så blir det ca 3 gånger volymen på ditt kar.Jag skulle nog ta ett filter som pumpar 1500L/h om jag vore du.

    Kommentar

    • Shilo
      • June 2005
      • 170

      #3
      Låter som en sån jag har "fx5"a..
      Kaniniska hälsningar

      Shilo

      Kommentar

      • ppalm
        • September 2006
        • 47

        #4
        Ursprungligen postat av Shilo
        Låter som en sån jag har "fx5"a..
        Hej

        Har försökt hitta en bra bild hur vattenflödet går/funtionen oss FX5 men har inte hittat någon.
        Vad ingår för filtermateriak, verkar som det inte ingår material att lägga i mitten?
        Hur grova slangar är det till in/ut blås?

        Kommentar

        • Shilo
          • June 2005
          • 170

          #5
          Ursprungligen postat av ppalm
          Hej

          Har försökt hitta en bra bild hur vattenflödet går/funtionen oss FX5 men har inte hittat någon.
          Vad ingår för filtermateriak, verkar som det inte ingår material att lägga i mitten?
          Hur grova slangar är det till in/ut blås?
          Det är 3 korgar som sitter på varandra (löst), dessa hålls samman med två "låspinnar", och hela filterpaketet lyfts i dessa pinnar. Det finns ett 1" rör i locket, och ett sitter i botten på behållaren, filterkorgarna styrs ned i burken med hjälp av de rören. Det är riktigt att du själv får köpa filterMTRL till korgarna, men fluval har färdiga att stoppa i, och har man själv BIO-bollar eller nåt, så stoppar man lämpligen de där. Men runt varge korg sitter en två-delad filtermatta typ grovfilter (ingår).
          Vattnet strömmar in genom locket, ner i 1" röret till botten (utanför filtermattan), filtreras, och tyngre partiklar stannar under nedersta korgen. Ev luft stiger mot locket och avluftas via ett smalt rör när pumpen har gått i 24 timmar. Naturligtvis är röret från pumpen oxå 1".
          En (1) slang på drygt 3 meter ingår, typ dammsugarslang, intag/utblås har samma dim som de andra rören rören.
          Senast redigerad av Shilo; 07 October 2006, 11:58.
          Kaniniska hälsningar

          Shilo

          Kommentar

          Arbetssätt...