Fiskar bakom bakrunden..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

    Fiskar bakom bakrunden..

    I morse fann jag 4st fiskar bakom bakrunden, 3 av dem var vid liv..

    Någon som har ett bra tipps på hur man får ut dem utan att stressa och klämma ihjäl dem? Jag blir snart tokig..
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.
  • ATIX
    • September 2006
    • 96

    #2
    Enklast är väl att ta bort bakgrunden

    Men om dom inte trivs där bak borde dom väl själva ta sig ut på samma sätt dom kom in

    Jaja, hoppas någon vet hur man kan göra. Hävert borde väl fungera annars.. bara att ha en tjock slang så inte fiskarna fastnar, eller?

    Kommentar

    • Fiddan
      • June 2006
      • 885

      #3
      okey jag ska testa att ta bort bakrunden och se om det funkar, återkommer.
      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

      Kommentar

      • Fiddan
        • June 2006
        • 885

        #4
        Nej det fungera inte

        Fan allt är mitt fel dessutom skulle göra rent en liten filtermatta bit som jag satt för hålet i bakrunden vayyen nivån på andra sidan sjönk så jag sprang iväg 3-4 minuter och det räckte..

        aja jag har lyckats att avgränsa området de har att simma på nu så de hittar kasnke tillbaka nackdelen är bara att det kanske simmar in några till..
        skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

        Kommentar

        • Traci
          • October 2006
          • 22

          #5
          omdet inte finns nåt annat val kan du ju klippa loss/sönder bakgrunden och sen om du köper en ny så sätt den på utsidan av akvariet
          lycka till hur du än gör

          Kommentar

          • Fiddan
            • June 2006
            • 885

            #6
            det kom in fler fiskar.. tror jag ägnade 1 timme på 6 fiskar.. fanns ett ställe i akvariumet där jag kunde få ner håven till botten så jag jag fick jaga dem fram och tillbaka.

            Nästa gång skall jag testa din variant Traci, men jag tror fan att det blir jobbigare nästa gång ifall de skulle komma bakom bakrunden ifall den var monterad utanför. akvariet står på skrivordet och där har jag 1cm från väggen till akvariet så jag skulle ite få ut honom..
            skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

            Kommentar

            • fifi
              • August 2006
              • 695

              #7
              Men om bakgrunden sitter på baksidan [alltså fastklistrad/tejpad på glaset] så kan ju inte fiskarna komma in?
              mvh
              Fifi

              I'm so cute, I poop rainbows.

              Kommentar

              • ATIX
                • September 2006
                • 96

                #8
                Ursprungligen postat av fifi
                Men om bakgrunden sitter på baksidan [alltså fastklistrad/tejpad på glaset] så kan ju inte fiskarna komma in?
                Nu børjar jag bli rædd att det ær humor och ironi på høg nivå.... har snart tappat greppet

                Kommentar

                • mange016
                  • May 2006
                  • 341

                  #9
                  Hejsan, har "hade" samma problem jag , det hamnar både fiskar o hummrar bakom min btn, skit jobbigt är det, får plocka bort pumpar osv för att kunna håva dom , använder mig av ett PVC rör att jaga dom till det stället håven får plats så man kan hålla på ett bra tag , jag vet inte hur fiskarna kommer över för jag har inget hål dom kan simma igenom .. Men men jag vet hur det är att ha både det ena o andra bakom bakgrunden och jag har inget "bra" tips på hur man ska få tillbaka dom . men jag har ju min jaktteknink som funkar sådär, ibland är det hopplöst men men så är det ... Lycka till !

                  Kommentar

                  • Fiddan
                    • June 2006
                    • 885

                    #10
                    Ursprungligen postat av ATIX
                    Nu børjar jag bli rædd att det ær humor och ironi på høg nivå.... har snart tappat greppet
                    Hög nivå vet jag inte men

                    Fick ut dem till sisst har även tätat med filtermatta nu så det lär inte hända igen..
                    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...