15l?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svedmark
    • August 2006
    • 57

    15l?!

    Man kan väl inte ha någon som helst fisk i ett 15litersakvarium?!
  • Långås
    • December 2005
    • 1368

    #2
    Det är nog svårt men du kan göra massa annat kul med det, tex etträkkar eller varför inte ett miniväxtkar?
    Mvh Peter

    Kommentar

    • mmm
      • June 2004
      • 901

      #3
      Det finns en till aktiv tråd som handlar om 20l, du kan ju läsa där. http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=93505
      Det finns en del små fiskar, men det är kanske inte jätteenkelt att sköta ett så litet kar .
      /Mattias

      Kommentar

      • MaxRobban
        • August 2006
        • 1048

        #4
        Jodå, ett mindre par av killis ska man kunna ha på 15 liter om du har gott om javamossa o liknande så honan kan komma undan vid behov. Jag har en del akvarium in den storleken och använder det mest till yngel och ägg... men händer att jag har killis i akvarium i den storleken och de tyckts trivas då de förökar sig.

        Hälsn Robban

        Kommentar

        • Daniel_N
          • April 2006
          • 573

          #5
          Jag skulle vilja ha mitt 15liters som ett litet växtkar, men har ingen plats för det tyvärr. Men följer tråden med intresse ändå

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Som sagt var jag har ust nu ett tjog artakvarier med olika killis i på max 16 liter...Stora regelbundna vattenbyten är dock ett måste i den situationen.
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • andreassofus
              • November 2005
              • 5643

              #7
              själv ska jag hämta ett 19l i morgon tänkte att jag skulle ha mina 3 amanoräkor i där..
              funkar det att flytta över räkorna från ett 160l till ett 19l eller blir det helt fel för dom??
              Mvh Andreas
              min zoon
              msn adress

              Kommentar

              • landstrykeren
                • July 2006
                • 440

                #8
                Ska också fixa mitt 15 liters snart

                Kommentar

                • Matsvin
                  • April 2006
                  • 254

                  #9
                  Har ett 15 liters som det tillfälligt bor några Endlers i, en vuxen hane och några mindre Endlers :-) De ser ut att trivas precis lika bra som de Endlers som bor i större akvarier :-) Skall ha några killies där sedan...

                  /Matsvin.
                  Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

                  Kommentar

                  • Vandal
                    • January 2006
                    • 1655

                    #10
                    jag ser inte nåt som helst problem med 3 amano i ett 15 liters... tips på fiskar är annars exempelvis Heterandia formosa, dvärgtandkarp, killies som tidigare nämnts och en av mina favoriter, Pseudosphromenus dayi, lakritsguramin...

                    inredningstips... väldigt lätt att bygga en bakgrund i ett såpass litet akvarium, bara att ta lite stenar och rötter och limma dem på bakrutan...
                    annars växter, gillar sumpväxter som sticker upp över ytan och eftersom man inte behöver värmare så är det ju lugnt utan täckglas...(med amano däremot rekommenderas att sänka ytan en del...

                    jag har ingen teknik i mitt 20liters, litar på belysning och växter för att sköta det biologiska och vattenbyten för att jag ska känna mig bra...

                    min morfar hade små akvarier (ca 20liter) när jag var knodd med just h.formosa som han bara fyllt på regnvatten i och de hade gått i 5 år utan problem när han la ner...
                    over and out /Petter
                    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • svedmark
                      • August 2006
                      • 57

                      #11
                      Det här med Killi-fiskar verkar intressant.. ska kolla upp lite mer om saken!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...