Hjälp! Belysning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • abbafu
    • January 2006
    • 9

    Hjälp! Belysning

    Jag fick ett akvarium alldeles gratis!

    Det visade sig att det inte blir så gratis eftersom det inte ingick några tillbehör alls, dessutom hade en råtta bott i akvariumet och ätit upp silikonet.

    Jag står nu i startgroparna för att återmontera akvariumet - men då slås jag av en hemsk tanke. Vilken belysning ska jag köpa?

    Akvariumet är detta:


    "sockeln" som syns ovanpå akvariumet är bara pålimmade brädor och "locket" är en ledad bräda med påklistrad spegel undertill.


    Är det någon som fattar vad jag menar eller är jag bara så blåst man kan vara?
    Senast redigerad av abbafu; 24 September 2006, 19:14.
    Tag lärdom av andras misstag!
  • tkvick
    • September 2006
    • 21

    #2
    Du borde kunna beställa belysningsrampen på närmaste Zoo affär.

    69538 - AE Belysningsmodul 2x38w
    Artikelnr. 69538
    Benämning AE Belysningsmodul 2x38w
    Beskrivning Passar Melody line
    Leverantör AQUAEL

    Det kan vara denna du ska ha!
    KVICK

    http://www.kvick.se

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Är rampen och akvariet fabrikstillverkade eller ett hemmabyggen?
      Är de gjorda i fabrik så kan du beställa en ny ramp som passar till akvariet, om det är ett hemmabygge så är det lite värre med det. Då får du ta måttet och kolla om det finns färdiga ramper som passar att lägga ovanpå.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • tkvick
        • September 2006
        • 21

        #4


        Denna leverantör säljer till Många Zoo affärer.
        KVICK

        http://www.kvick.se

        Kommentar

        • abbafu
          • January 2006
          • 9

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Är rampen och akvariet fabrikstillverkade eller ett hemmabyggen?
          Är de gjorda i fabrik så kan du beställa en ny ramp som passar till akvariet, om det är ett hemmabygge så är det lite värre med det. Då får du ta måttet och kolla om det finns färdiga ramper som passar att lägga ovanpå.
          Jag har tagit förgivet att det är ett köpt paket. Jag menar, inte farao låter man väl en j**a råtta äta upp sin ögonsten?
          Tag lärdom av andras misstag!

          Kommentar

          • MoZZe
            • August 2005
            • 529

            #6
            Om det hade varit mitt kar o inte brytt mig om någon mus hade bosatt sig där i så hade det varit ett hemmabygge som man tröttnat på. Är det ett fabrikstillverkat kar så hade man brytt sig lite mer.
            Men strunt samma, vad ska du köra för sorts akvariu?
            Växt, ciklider, vanligt sällskapskar osv osv?

            Eftersom du inte har någon bel. alls så tycker jag att du ska ta dig en funderar på vad för sortskar du ska driva. Själv kör jag växtkar o då har man lite högre krav på just belysningen. (jag har t ex. en hängade armatur ovanför mitt kar)

            Men ska du köra med vanligt ciklidkar/sällskapskar så funkar det kanon med vilken bel. som helst, ev. beställa en ny ramp som passar ovanpå.
            240l Växtkar | 112l Sälskapskar

            Min Blog

            Kommentar

            Arbetssätt...