finns det någon metall man kan ha i akvariumet??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tenkare
    • May 2005
    • 2519

    #16
    då är du duktig på cad?
    Neca eos omnes, deus suos agnoscet


    Min zon Min Tenkare

    Kommentar

    • loomis
      • December 2004
      • 151

      #17
      du kan tror jag gå upp till 15 liter åxå...sen beror det ju på hur du ska göra det? för att få bästa effekten av det.
      VÄRLDSMETROPOLEN "JÄRPEN"

      Kommentar

      • Daniel&Mia
        • May 2006
        • 55

        #18
        ska forska vidare om det imorrn... tänkte åka in till den lokala fiskhandlaren och kika på lite ytterfilter som finns på marknaden nu....

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #19
          Ursprungligen postat av lennart wiklund
          Fungerar ej!!
          Det blir utfällningar,skall du ev salta upp någongång i karet är det absolut kört!
          Hur är det då med akvarieramarna i aluminium? Och akvarierampen? Det brukar ju bildas en del kondens och det droppar ju ner tillbaka i akvariet...
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #20
            Ja, kolla på ett gammalt alu kar där täckglaset ligger så får du se...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • peterhaack
              • November 2004
              • 1752

              #21
              Ja, som sagt den svaga saltlösning vi använder gör inte att aluminiumen blir ngt hot, men som sagt med bättre ta de säkra för det osäkra.
              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                #22
                Ursprungligen postat av ansjo
                Ja, kolla på ett gammalt alu kar där täckglaset ligger så får du se...
                Så man tillverkar akvarier med material som kan vara skadliga? Inte bra.
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                • Daniel&Mia
                  • May 2006
                  • 55

                  #23
                  Ursprungligen postat av Tenkare
                  då är du duktig på cad?
                  jupps...jag kan arbeta med cad. så jag skickar bara filerna till lasern så skär dom ut detaljerna

                  Kommentar

                  • Daniel&Mia
                    • May 2006
                    • 55

                    #24
                    Jag har bestämt mig för att bygga ytterfiltret i Titan

                    Kommentar

                    • peterhaack
                      • November 2004
                      • 1752

                      #25
                      Ursprungligen postat av batski
                      Så man tillverkar akvarier med material som kan vara skadliga? Inte bra.
                      Tolka det rätt Batski, man kan inte bara säga som du gör iheller! vattnet är inte i direkt kontakt med alukanterna, visst blir det kondens som rinner ner men inte är det direkt dödande!! din mamma använde nog alukastruller när du var liten som alla vi andra, men vi har inte dött för det. Alukastruller var först i början av 90talet de snackades om att de var farliga, VARFÖR jo man använde oftast hårdare metall föremål i dem så som vispar detta gjorde att man skrapade av en del alu i maten, men inte har vi dött för det!
                      Sen är det så att du står ju inte och drar med vassa föremål på ditt kar iheller så det kommer massa alu ner i din balja.
                      Nej alukar har tillverkats länge och många av dem lever kvar i våra hem hela och fina, andra inte. Det har till viss del med saltet att göra, man kan se vad folk har haft i sina kar under åren när man stöter på kar i beg handlen.

                      Så att det är faligt med aluminiumkar e rent löjligt att försöka föra fram, men som det är menat som filter får jag då hålla med om att det blir ärjningar och det är så att man slänger ut och in en del makaroner osv man skrubbar det kanske emellanåt ja så där var det jag som inte tänkte efter(erkänner mitt misstag) men att dra det så långt att det är farligt med alukar, är bara löjligt.
                      Senast redigerad av peterhaack; 16 September 2006, 09:39.
                      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...