Tips på val av nya lysrör...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HES
    • August 2006
    • 6

    Tips på val av nya lysrör...

    Hej,

    Jag har ett 540l med ganska mörk frigolitbakrund, och endast 6 växter pga malawciklider...

    Nu ska jag byta lysrör, och det finns ju en del att välja mellan... Förslag?
    Jag är intresserad av att sätta in reflektorer i rampen också för att förstärka ljuset ytterligare. Armaturen är 150cm, rören 120. Det är en 2 rörs ramp
    Lysrör finns ju i alla nätbutiker och hos handlarna, men jag har inte sett några reflektorer.
    Har bra kontakter med plåtslgare, någon som själv har reflektorer som kanske vet, är det har en vanlig bockad tunnplåt??

    Tacksam för inlägg:-)
  • Kalavera
    • August 2003
    • 180

    #2
    Aquarelle är bra lysrör, iafa för växter, 110kr

    sedan beror det ju på vad man vill ha...växtljus eller för att få fram fiskarnas färger, varmt eller kallt?
    Reflektorer finns oxå på pwss


    Hoppas det hjälper...
    540l påväg mot sydamerikansk biotop
    http://www.plantswap.se - Svenskt växtforum
    http://www.viitanen.se/akv/akv.html - mitt kar

    Kommentar

    • HES
      • August 2006
      • 6

      #3
      Tack för svaret...
      Jag har tänkt mig rör som får fram fiskarnas färger, röd hongi mm.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        Ursprungligen postat av HES
        Hej,

        Jag har ett 540l med ganska mörk frigolitbakrund, och endast 6 växter pga malawciklider...

        Nu ska jag byta lysrör, och det finns ju en del att välja mellan... Förslag?
        Jag är intresserad av att sätta in reflektorer i rampen också för att förstärka ljuset ytterligare. Armaturen är 150cm, rören 120. Det är en 2 rörs ramp
        Lysrör finns ju i alla nätbutiker och hos handlarna, men jag har inte sett några reflektorer.
        Har bra kontakter med plåtslgare, någon som själv har reflektorer som kanske vet, är det har en vanlig bockad tunnplåt??

        Tacksam för inlägg:-)

        dom reflektorerna jag har är antingen i plast eller högglanspolerad alu...

        ja dom gör skillnad...
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        Arbetssätt...