Fluval.FX5

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils-G
    • June 2006
    • 18

    Fluval.FX5

    Hej.Har beställt en fx5,nyfiken på ris o ros.
  • JaXxS
    • December 2003
    • 251

    #2
    okej
    Du e n00b

    Kommentar

    • Lacustris
      • June 2005
      • 62

      #3
      Se följande trådar:



      Jag kör en Fluval FX5. Hade jag behövt ett filter till med samma kapacitet hade jag nog hellre lagt till lite pengar och skaffat Eheim 2260 eller 2080 Pro3.
      Det är aldrig för sent att ge upp!

      Kommentar

      • loomis
        • December 2004
        • 151

        #4
        kör åxå fx5 å något ris finns inte att ge detta filter. som dom andra fluval filtren är ....helt gudomligt lättsama, inge massa hokuspokus i det med massa tätningar mellan korgarna å massa annat små mixter.....å behöver man mer flås i baljan så köper man ett till...vad är 1900kr för pengar å kvalite är.sliter man ut det där då är det handhavande fel..
        VÄRLDSMETROPOLEN "JÄRPEN"

        Kommentar

        • loomis
          • December 2004
          • 151

          #5
          å det räcker med biobollar i korgarna...ett plus med dom är att du mister inte flåset i filtret sen har du mattorna i korgarna som gör vattnet kristall klart.
          VÄRLDSMETROPOLEN "JÄRPEN"

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Jag kör mitt sedan ett ½ år+ och är mycket nöjd med det. Det enda som det verkar ha vart lite produktionsfel på i början är att den sliter ner rotorn och kan börja väsnas. Själv har jag råkat ut för det men har fått modulen bytt och har fungerat helt ypperligt! Jag använder endast olika storlekar av biobollar i det + filter mattorna som är med i filtret.
            Ros!
            För att tekniken gått framåt och att filtret luftar sig självt var 24h.
            För den stora filter volymen!!
            För den super enkla konstruktionen på filtret som gör att den är lätt att hantera med olika filtermaterial.
            För den lilla tappningskran på filtret som gör att man kan tömma filtret på plats m. hjälp av en slang. Filtret är konstruerat på det vis att allt skit hamnar i botten och tömms enkelt via denna tappningskran.
            Dubbla riktbara utblåsmunnstycken.
            Giggantiskt insugstycke. (inte mycket skit som kommer undan där inte!!)

            Ris
            För att de första konstruktionerna verkar ha haft problem med det nämnda felet.
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • Intercepter
              • January 2006
              • 962

              #7
              jag kör min fx5 med bakgrund . har mitt fx5 till ett 720 liters kar med bakgrund, jag har monterat insuget bakom bakgrunden och stoppat ner ännu mera filtermassa där bakom sedan har jag dragit upp utblås slangen bakom bakgrunden satt fast ett plaströr o låtet det gå bort till utblåset i bakgrunden har kört så snart ett år o inte en tendens till att vara skitigt

              Kommentar

              • sigges
                • April 2005
                • 291

                #8
                Har kört på ett fx5 nu i ett halv år, mycket nöjd. Väsnades lite under första mån men har blivit tystare nu...
                Ett bra filter till den pengen...

                Sigge

                Kommentar

                Arbetssätt...