eehh..sjukt konstigt, ytan sjunker?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    eehh..sjukt konstigt, ytan sjunker?!

    Vattenytan i mitt 60 liters har sjunkit med 3-4 cm i natt!! Och vi kan inte hitta någon läcka! Inget vatten någonstans runt om heller..
    Vad kan ha hänt? Är det någon som har gått i sömnen och tappat ur vatten? Har katterna lärt sig att öpnna och stänga luckan för att dricka? (ca 3 liter saknas)
    Har CR räkorna blivit underligt törstiga i natt...

    Jag fattar inget!!!
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Vattenytan i mitt 60 liters har sjunkit med 3-4 cm i natt!! Och vi kan inte hitta någon läcka! Inget vatten någonstans runt om heller..
    Vad kan ha hänt? Är det någon som har gått i sömnen och tappat ur vatten? Har katterna lärt sig att öpnna och stänga luckan för att dricka? (ca 3 liter saknas)
    Har CR räkorna blivit underligt törstiga i natt...

    Jag fattar inget!!!
    Du får sluta dricka fiskarna vatten

    Säker på att det inte läckt?? inte blött alls runtom karet vad har du under karet(underlag)?
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • miiaoo
      • January 2006
      • 2815

      #3
      Ursprungligen postat av peterhaack
      Du får sluta dricka fiskarna vatten

      Säker på att det inte läckt?? inte blött alls runtom karet vad har du under karet(underlag)?


      Ja, ärligt talat så är jag inte säker på att jag inte har sörplat en del vatten i natt...

      Nä, det är inte en droppe någonstans! Mycket mystiskt. Ska fylla upp och se under dagen om det händer igen...
      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

      Kika gärna in i min dagbok!

      Kommentar

      • tetra 1
        • July 2005
        • 1225

        #4
        Det har kanske kondenserat.

        Kommentar

        • sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

          #5
          Ursprungligen postat av miiaoo
          Vattenytan i mitt 60 liters har sjunkit med 3-4 cm i natt!! Och vi kan inte hitta någon läcka! Inget vatten någonstans runt om heller..
          Vad kan ha hänt? Är det någon som har gått i sömnen och tappat ur vatten? Har katterna lärt sig att öpnna och stänga luckan för att dricka? (ca 3 liter saknas)
          Har CR räkorna blivit underligt törstiga i natt...

          Jag fattar inget!!!
          har detta hänt bara i natt? verkar ju väldigt konstigt
          i så fall! Enda förklaringen jag kan komma på är att temperaturen i rummet är lägre än vanligt och då dunstar mera vatten. har man samma temp på vattnet som i rummet så duntar det nästan ingenting!

          Kommentar

          • miiaoo
            • January 2006
            • 2815

            #6
            Ursprungligen postat av sunkan aspidoras
            har detta hänt bara i natt? verkar ju väldigt konstigt
            i så fall! Enda förklaringen jag kan komma på är att temperaturen i rummet är lägre än vanligt och då dunstar mera vatten. har man samma temp på vattnet som i rummet så duntar det nästan ingenting!
            Ja, så kan det ev vara. Det är första natten på hela sommaren som vi har haft balkongdörren stängd. Andra nätter har det alltså varit varmare i rummet än innan i sommar. Men det stämmer ju iofs inte med det du skriver heller..Hmm, funderar lite till..

            Edit: Har precis kollat tempen. 28 grader i karet vid ytan 25 vid botten och ca 22 grader i rummet. Där bör ju lösningen finnas.
            Senast redigerad av miiaoo; 09 September 2006, 08:42.
            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

            Kika gärna in i min dagbok!

            Kommentar

            • sunkan aspidoras
              • June 2005
              • 925

              #7
              ? det var stor skillnad mellan botten och ytan.... hur är det med cirkulationen? men som sagt har du 28gr i vattnet och 22gr i rummet (kanske lägre på natten) så dunstar en del vatten, men har man täckglas eller heltäckande ramp så rinner ju kondensen tillbaka i karet.....

              Kommentar

              • miiaoo
                • January 2006
                • 2815

                #8
                Ursprungligen postat av sunkan aspidoras
                ? det var stor skillnad mellan botten och ytan.... hur är det med cirkulationen? men som sagt har du 28gr i vattnet och 22gr i rummet (kanske lägre på natten) så dunstar en del vatten, men har man täckglas eller heltäckande ramp så rinner ju kondensen tillbaka i karet.....
                Cirkulationen är ju dålig just nu eftersom ytan är så låg så innerfiltret sitter över ytan. Ska fixa det nu! Det brukar inte vara så stor skillnad.
                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                Kika gärna in i min dagbok!

                Kommentar

                • peterhaack
                  • November 2004
                  • 1752

                  #9
                  Tre liter dunstat bort över natt och du har täcklock på hmm låter konstigt att det skall ha dunstat över en natt..

                  Nää jag tror du druckit själv hehe
                  Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...