Vad ska jag göra???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DayFire
    • August 2006
    • 23

    Vad ska jag göra???

    Fan vad illa jag mår, för en timme sen lekte livet...

    Igår köpte jag ett akvarium på en djuraffär, tyckte jag gjorde ett riktigt klipp av ett akvarium på 128 L samt alla tillbehör för 2000 kr, det var nersatt från 6000 kr.. Jag vet att de har haft det som utställningsakvarium i nått år men de har aldrig haft vatten i det. Samma dag plockar jag ner mitt andra på ca 70 L och på något sätt, får jag det sålt direkt till en kompis kompis, toppen tänker jag och nu har jag plats att börja sätta upp mitt nya. Men tiden har gått fort och det är läggdags...

    Nästa dag (idag) köpte jag även rötter mm för ca 700 kr. Och sedan börjar jag sätta upp mitt nya toppenakvarium, när jag fyllt upp halva upptäcker jag att helvetet läcker!!!

    Nu kommer jag till frågan... vad ska jag begära av akvariumaffären, de har knappast ett nytt likadant till mig. Och jag kan ju ta pengarna tillbaka men mitt gamla är ju radan sålt. Jag kommer vägra att laga det med silicon själv.

    Det här känns inte kul när man lagt ut bra många timmar på allt. Tack för att du orkade läsa om mina problem och jag hoppas du kan hjälpa mig.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Lämna tillbaka skiten och köp ett nytt! Har inte den affären det så kan du ju kolla runt på nätet.
    Tycker dock att du kan få ett annat lite billigare då det ändå varit jobb med att tömma det och frakta det fram och tillbaka. Gå aldrig med på att du ska laga det själv!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #3
      De är säkert skyldiga att laga det kostnadsfritt till dig. Eller ersätta dig på annat sätt.
      Har du fiskar som behöver komma i akvariet snabbt?
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • DayFire
        • August 2006
        • 23

        #4
        Fiskarna har det bra i min mors akvarium, dock är det rätt fullt där så jag vill ha ett nytt igång snarast...

        Kommentar

        • Fiddan
          • June 2006
          • 885

          #5
          Inte kul du, Men det är som Birgitta W säger gå tillbaka affären och be dem laga det..
          skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Personligen skulle jag begärt ett nytt, men det är väl så att affären har några försök att ordna till det innan man kan kräva det. Men det är inte kul att ha ett helt nytt kar och behöva silikona om det, det första man gör.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • sunkan aspidoras
              • June 2005
              • 925

              #7
              Nu ska vi inte måla fan på väggen..... butiken kommer fixa det åt dig och hållfastheten ska du inte oroa dig för!!! det har blivit en glipa vid bygget så det läcker men det påverkar inte hållfastheten. det blir xtra besvär men men...

              Kommentar

              • Madguppy
                • April 2006
                • 177

                #8
                Jag skulle nog bara lägga silikon där det läcker och köra vidare, shit happens liksom, dessutom så tycker jag att det är kul med silikonering man behöver ju inte göra om allt från början.

                Det för att jag inte tycker att det är värt den tiden och orken att frakta tillbaks karet till butiken... du har ju ändå fått den billig

                Kommentar

                • Thomas&Anna
                  • January 2006
                  • 1030

                  #9
                  Vad är det för rot du har köpt är det guld eller.Jag köpte mangrove rot och den var stor jag betalade 150kr.
                  Thomas & Anna

                  www.annaothomas.com

                  Kommentar

                  • DayFire
                    • August 2006
                    • 23

                    #10
                    Ursprungligen postat av Thomas&Anna
                    Vad är det för rot du har köpt är det guld eller.Jag köpte mangrove rot och den var stor jag betalade 150kr.
                    få se... stor rot, bakrund, lite stenar. Lokal dyr zooaffär

                    SKa åka snart för att diskuttera med dem

                    Kommentar

                    • DayFire
                      • August 2006
                      • 23

                      #11
                      Tack för alla svar.

                      Jag var nyss nere, inga problem de beställer ett nytt åt mig, får även nya sand. Får ju tyvärr vänta nån vecka men det ger ju mer tid att planera inredningen

                      Kommentar

                      • Birgitta W
                        • October 2005
                        • 2764

                        #12
                        Jättebra! Måste kännas skönt. Skönt också att det finns såna affärer, som gör rätt för sig!
                        Grattis!
                        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                        Min zoon :
                        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #13
                          Det är bara att gratulera att det gick så smidigt. Lite roligare att veta att karet är nytt, och inte omsilikonat.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • roysan
                            • July 2006
                            • 202

                            #14
                            toppen...

                            Kommentar

                            • DayFire
                              • August 2006
                              • 23

                              #15
                              Vill bara tillägga att om någon har fått några dåliga "tankar" om djuraffären vill jag bara säga att det är en toppenaffär med mkt trevlig personal.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...