Hur gör man egentligen? (ytterfilter bakom bakgrund)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zeraphia
    • July 2006
    • 142

    Hur gör man egentligen? (ytterfilter bakom bakgrund)

    Har beställt en bakgrund till mitt nya akarium (Aquaels svarta bakgrund) och har också beställt ett Eheim 2217. Jag vet att hålen för insug och utblås ska sitta på samma sida, insuget i nedre delen och utblåset i den övre. Nu till mina frågor (jag har aldrig förr haft ytterfilter och heller inte bakgrund monterad i akvarium) ska man göra två hål i bakgrunden? Hålet för insug ska det täckas med ett raster? Hur monterar man "slang" (eller vad det nu är) till själva pumpen? Hur funkar det med utblås? Jag har googlat mig blå men hittar inga bilder på hur man monterar ett ytterfilter bakom en bakgrund, det gör mig faktiskt lite förtvivlad.

    Bakgrunden i sig borde passa perfekt, den ska ned i ett AE akvarium med mått som stämmer överrens helt med bakgrundens...

    Kanske skulle detta ligga under "nybörjare", men det torde passa bättre här.

    Jag vore oerhört tacksam om någon vänlig själ skulle vilja ta sig tid och förklara detta. Även om jag kanske verkar dum så frågar jag hellre en gång för mycket än tio för lite

    /Emma
    ________________________________________________
    Man slutar inte leka för att man blir gammal -
    man blir gammal för att man slutar leka!


    www.villemo.com

    50 liter SA (sonens miniakvarium)
    205 liter Asien
  • Malle
    • October 2003
    • 29

    #2
    240 l juwel Rio

    Kommentar

    • Zeraphia
      • July 2006
      • 142

      #3
      Tack

      Jag har visserlien lusläst överallt på denna sida utan att hitta något svar på hur man ska placera ett ytterfilter bakom en bakrund, men jag kanske har missat något? Isf vore det snällt om du talar om lite närmre var jag kan hita nfo om detta.

      Jag har som sagt letat överallt både här i forumet och givetvis googlat massor, utan att hitta något... Har någon lust att komma med en förklaring skulle jag verkligen uppskatta det
      ________________________________________________
      Man slutar inte leka för att man blir gammal -
      man blir gammal för att man slutar leka!


      www.villemo.com

      50 liter SA (sonens miniakvarium)
      205 liter Asien

      Kommentar

      • Zeraphia
        • July 2006
        • 142

        #4
        (har ett tangentbord som missar knappar ibland, man måste träffa precis mitt på, därav mina felstavningar ;D)
        ________________________________________________
        Man slutar inte leka för att man blir gammal -
        man blir gammal för att man slutar leka!


        www.villemo.com

        50 liter SA (sonens miniakvarium)
        205 liter Asien

        Kommentar

        Arbetssätt...