ytterfilter-sörja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jop
    • April 2006
    • 293

    ytterfilter-sörja

    hej har ett fluval 303 till mitt 240l`s kar.Det väsnades lite mer än vanligt,luft tänkte jag.lyfte upp det och lutade samt skakade lite försiktigt.Vad hände jo en flodvåg av sörja kom ut genom utblåset....Hände likadant två veckors sen,plockade isär filtret,rengjorde med lite ljummet vatten.ganska mycket sörja i botten av behållaren.Min teori är att pumpen inte orkar med att köra upp skiten i filtren.så det lägger sig i behållaren, en del av det iallafall.
    Men hur kommer det ut i utblåset, när jag lutar burken? Kollade alla delar förra gången såg hela ut.3 filter korgar.underst makaroner sen grönt filtermatrial i dom andra.
    Tar tacksamt imot råd och svar.
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Kanske bättre att ha ett inne filter till ditt 240 L kar
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • tetra 1
      • July 2005
      • 1225

      #3
      Nej ytterfilter äger ut innerfilter Kom det ut vatten innan du lytade filtret? då är det igen slammad.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        det sitter "skit" i slangarna som lossanr när du rör dom..
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • jop
          • April 2006
          • 293

          #5
          Ursprungligen postat av MagicFingers
          det sitter "skit" i slangarna som lossanr när du rör dom..
          hmmm..mycken sörja i dem korta slangarna.
          men,men blir väl till att plocka isär filtret imorgon och kolla slangarna.

          Kommentar

          • Karon
            • January 2002
            • 3170

            #6
            Har hänt mig med,
            Jag tror att man skakar loss guck från filtermaterialet när man ruskar på filterburken för så mycket skit kan det knappast finnas i slangarna.
            Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

            Kommentar

            • Mr B
              • September 2004
              • 1310

              #7
              Det låter som om ditt filter blir fullt med skräp bara. det där "gröna" filtermatterialet råkar inte vara trassel? I så fall har du inget filtermaterial som binder skiten, utan när du skvalpar runt på pumpen, sköljs löst skräp rakt igenom pumpen.

              B!

              Kommentar

              Arbetssätt...