Fiskar i badkar, "ofarlig" pressenning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • metex
    • June 2004
    • 56

    #16
    Minsta risken är garanterat att ha dom direkt i badkaret, har funkat för mig flera gånger.
    Med plast/pressening eller andra kärl är det större risker för förgiftning.
    men en sak som är nödvändigt är ett skydd så dom inte hoppar ur, det hände för mig första gången att en slag ur som tur var jag snabbt där och kass
    ta i den igen så den klarade sig.
    Fyll så mycket som man brukar ha när man badar själv, vatten är ju nästan gratis.

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #17
      Finns det ingen i närheten som säljer dammtillbehör, dammduk kostar ca 30:- m2.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • peanjo
        • April 2006
        • 21

        #18
        Ursprungligen postat av Kramfors
        Finns det ingen i närheten som säljer dammtillbehör, dammduk kostar ca 30:- m2.
        Kolla med Arken (örnnästet på kullen som jag kallar det). De har ju dammsaker... och fiskar!

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #19
          Guns trädgård i Birsta.
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • Lubbe
            • February 2004
            • 677

            #20
            Dammduk!! att jag inte tänkt på det!!

            Har ju försjutton damm på gården, så det är klart att det finns att köpa här! dumma jag!

            Anledningen till att jag inte ska fylla badkaret helt är att vårat golv är så såligt... pinsamt nog.. huset är "lite" fuskbyggt, så golvet klarar inte mycket.. sitter stöttor under grunden för 310 l karet och en bokhylla.. Vi badar inte alltför ofta, så därför vet jag inte hur golvet skulle reagera på ett fylltbadkar under flera dagar, så jag tar det säkra före det osäkra och fyller halva

            Men dammduk får det nog bli!! Tack för tipset!!

            Vad säger ni om filtret då, kan jag köra det där i om jag riktar utblåset mot något?
            310 l - Sydamerika
            200 l - Asien
            104 l - Asien
            70 l - Sydamerika

            Kommentar

            • Erik...
              • May 2006
              • 1459

              #21
              Ja, du bör köra filtret i badkaret, då dör dessutom inte filterbakterierna, cirkulationen är inget problem, är du orolig kan du låta vattnet plaska rakt ner i vattnet i ena gaveln, då får du syresättning och inte så mycket ström för skalarerna att jobba mot, kan vara bra att låta malarna få ha sina favoritgömställen med sig, de kan bli stressade om de inte får gömma sig.

              Kommentar

              • Lubbe
                • February 2004
                • 677

                #22
                Ursprungligen postat av Erik...
                Ja, du bör köra filtret i badkaret, då dör dessutom inte filterbakterierna, cirkulationen är inget problem, är du orolig kan du låta vattnet plaska rakt ner i vattnet i ena gaveln, då får du syresättning och inte så mycket ström för skalarerna att jobba mot, kan vara bra att låta malarna få ha sina favoritgömställen med sig, de kan bli stressade om de inte får gömma sig.
                Okej, tack!
                Hade tänkt lägga i roten, stenarna och alla växter, så det borde inte vara någon fara (ancistrusarna brukar gräva ner sig under roten, men de får de så lov att klara sig utan några dagar! )
                310 l - Sydamerika
                200 l - Asien
                104 l - Asien
                70 l - Sydamerika

                Kommentar

                Arbetssätt...