55 liter???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • [xstream]
    • March 2006
    • 520

    #31
    Jag vill göra en bra malawibiotop, då måste man ta sig tid att studera vilken sand som har rätt färg och bäst pris.
    720L Malawi-biotop

    Kommentar

    • Fiddan
      • June 2006
      • 885

      #32
      [xstream] jo jag förstår jag är lika dan själv ska det göras så ska det göras ordentligt. och det är riktigt roligt att fördjupa sig i saker och ta reda på allt inom ämnet.
      Senast redigerad av Fiddan; 25 July 2006, 22:11.
      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

      Kommentar

      • Alvedo
        • July 2006
        • 96

        #33
        Okej...
        Men när jag har bestämt vilket kar jag ska ha (typ 100 liter) så ska man inreda först sen sätta in vattnet och vänta typ 2 veckor?? Stog det här nån stans..!
        Eller behöver man inte det vänta och släppa in fisken på engång???
        Aja.. ska gå och kolla på akvarium och tillbehör idag!!
        Veni, Vidi, Vici


        Kommentar

        • mmm
          • June 2004
          • 901

          #34
          Det finns olika åsikter om hur man gör när man startar upp ett akvarie. Själv så satte jag i fisk efter bara ett par dagar (har jag för mig) och hade inte i någon bakteriekultur, men det var bara ett fåtal fiskar och sen tog jag det ganska lugnt med att fylla på med fler och det fungerade bra för mig. Men som sagt, det finns olika åsikter om detta ...

          Det står lite här om att starta akvarium (punkt 9): http://www.zoopet.com/index.php?opti...=166&Itemid=84
          /Mattias

          Kommentar

          • Alvedo
            • July 2006
            • 96

            #35
            Aaa läste det också det där med bakterie kultur och få fiskar först..!
            Hmmm.. ska höra mig för i akvarie affären..!

            Tack alla som skrivit tips och givit mig råd..!!!!
            Veni, Vidi, Vici


            Kommentar

            Arbetssätt...