Hur ska man göra..???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alvedo
    • July 2006
    • 96

    Hur ska man göra..???

    Hej...
    Jag funderar på (ska) skaffa ett akvarium!
    Har nån några tips på fiskar, akvarium, växter, stenar och sånt som man kan börja med???
    Skulle vara bra om jag skulle kunna få lite tips så inte allt blir misslyckat!!!

    Tackar!
    Veni, Vidi, Vici


  • [xstream]
    • March 2006
    • 520

    #2
    eh, en ganska stor fråga. om du tittar runt lite, framförallt i nybörjarsektionen så borde du hitta en rad med trådar som svarar på det mesta.

    Cheers
    720L Malawi-biotop

    Kommentar

    • Thomas&Anna
      • January 2006
      • 1030

      #3
      Hur stort kar hade du tänkt dig?Lite större kar är lättare att sköta och man får anpassa invånare i karet efter hur stort det är.Det gäller att ta det lugnt när man skall lägga i fisk så man inte stoppar i för många på en gång så det blir nitrit,sen så sök här på zoopet så hittar du massor utav tips.
      Thomas & Anna

      www.annaothomas.com

      Kommentar

      • mmm
        • June 2004
        • 901

        #4
        Försök komma på vad du är intresserad av för fiskar först, stora/små, vilka sorter. Lättare att ge tips på utrustning/inredning då. Du hittar en del fiskar här på ZooPet: http://www.zoopet.com/fiskar/index.php Själv gillar jag SA-ciklider men det är ju olika vad man gillar .
        /Mattias

        Kommentar

        • GladFisk
          • July 2005
          • 83

          #5
          Jag skulle nog börjat med ett mindre akvarium på 100l innan du vet va du ger dig in på, lätt att ändra sig efter någon månad. Men annars om du vill få det lättskött och oftast lätare att inreda är det bätre med i alla fall 350l eller större. Yterfilter gör underhollet betydligt lätare men dok lite dyrare, samt att det e snygare. läs noga om den fisken/ fiskar du tänkt dig inann du köper dom så du inreder akvariet rätt och så du får rätt vattenvärden. Enklast skulle nog vara att du börjar med vanliga sällskapsfiskar så behöver du inte tänka så mycket på att ändra ph och värme med mera. Men som tidigare sagt läs runt på forumet och fråga i affären dok är det inte så många duktiga akvariesäljare i stan men du kan ju ringa till akvarielagret som ett tips, dom har några duktiga i personalen.

          Lycka till! MVH/ Jonas

          Kommentar

          Arbetssätt...