Rubin akvarium...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidis
    • July 2006
    • 85

    Rubin akvarium...

    Jag skulle gärna vilja byta mitt lite slitna alu-rams 375liters mot ett nyare och tittade på pwss.se och såg ett rubin kar i bra prisklass.

    Vet ngn hur kvaliten är på dessa akvarier?
    Står inget om glastjockleken på sidan.
  • laerni
    • October 2005
    • 1046

    #2
    Jag har ett litet rubin på 180 L och där är glaset ca 7 mm Men fram och bakrutan är förstärkta med längsgående stag!
    Lasse

    Min Zoon

    Bilder på Diskusyngel mm:
    http://www.laerni.dk/rubin.htm
    Nytaget på Diskusfröna
    http://www.laerni.dk/Diskusfrona.htm

    De senaste
    http://s165.photobucket.com/albums/u...7Image0112.flv

    Kommentar

    • [xstream]
      • March 2006
      • 520

      #3
      nu är det bara en teori men jag kan inte tänka mig att det skulle vara dålig kvalle. rubin är ingen liten tillverkare och jag tror inte de hade sålt särskilt mycket efter en stund om de gjorde sämre akvarium än någon annan. Givetvis är det ju skillnad från en tillverkare till en annan men jag skulle bli förvånad om det var så stor att du behöver ligga sömnlös och lyssna efter skvalet av läckande akvarium.

      EDIT: Ska tilläggas att jag oftast köper begagnade kar, letar man en stund så kan man hitta riktiga kap. Men någon måste ju köpa nytt också och som du sade, det var riktigt bra priser på rubins kar. 720 för 4400 är ju nästan gratis. Dala 720 kostar ju uppåt 8000.

      cheers
      Senast redigerad av [xstream]; 22 July 2006, 19:18.
      720L Malawi-biotop

      Kommentar

      • ciklidis
        • July 2006
        • 85

        #4
        Det låter ju bra. Ska höra med min lokala butik hur mkt de kostar där...

        Vore nice med ett lite repfriare och snyggare akvarium

        Kommentar

        • [xstream]
          • March 2006
          • 520

          #5
          Nu vet jag ju inte vad du har förtidigare erfarenhet och möjligheter men jag vill bara säga, underskatta inte skillnaden i snygghet på ett 200L och ett 500L. Personligen kan jag inte se mig i en situation där jag använder något mindre än 375 som seriöst kar. Fullkomligt älskar inredningsmöjligheterna som 2 meter bredd ger :-)

          Cheers

          EDIT: Alltså, ska du ändå köpa nytt så kanske du kan byta upp dig en storlek.
          720L Malawi-biotop

          Kommentar

          • ciklidis
            • July 2006
            • 85

            #6
            Jag hade tänkt mig 420liter. Har ett 375liters som ska vräkas bort sen
            Köpte dessutom ett litet 180liter för ett par veckor sen.

            Större än 420liter går inte. Vi är redan trångbodda
            3 småbarn, 6 katter och två vuxna i en 88kvm 4:a

            dessutom så sätter nog mannen stopp för ett större *ler*

            Kommentar

            • [xstream]
              • March 2006
              • 520

              #7
              Ja, du har nog målat in dig i ett hörn på den fronten, du kan ju knappast köra med argumentet att storleken har betydelse :-P
              720L Malawi-biotop

              Kommentar

              Arbetssätt...