Stora Akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    Stora Akvarium

    Någon som har erfarenhet av Simontorps akvarie på ca 950l med möbel i trä. Håller den möbeln till tyngden eller måste man ha en aluminiumbenställning till det istället?
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    #2
    Säljer dom ett möbelakvarie så e det klart att möbeln håller...

    Kommentar

    • miluhe
      • June 2006
      • 2090

      #3
      Han i affären sa att de haft en del problem med sviktande möbel. Han rekomenderade aluminium men jag vill helst ha trä och veta att det håller.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Jag kan inte uttala mig om just denna möbel eftersom jag inte känner till den - men nog tycker jag att en trämöbel är stabilare än en aluminiummöbel.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Jimmy.VBG
          • February 2006
          • 112

          #5
          Problemet med trämöbler är att dom oftast inte har ställbara ben. men pallar du under benen som e korta så slipper du att möbeln sviktar, eller om du skaffar ställbara ben till den.
          "Konstigt att inte alla akvariemöbler har ställbara ben, för det finns nästan inga golv som ligger i våg".
          Senast redigerad av Jimmy.VBG; 10 July 2006, 22:59.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=791378

          Kommentar

          • Tri-X 400
            • April 2006
            • 259

            #6
            Jag kan inte uttala mig om just denna möbel eftersom jag inte känner till den - men nog tycker jag att en trämöbel är stabilare än en aluminiummöbel.

            Kommentar

            Arbetssätt...