Sand ifrån insjön 50M bort!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AndreasR
    • March 2005
    • 109

    Sand ifrån insjön 50M bort!

    Hej!
    Tänkte ge litet tips från mitt senaste projekt som innebar att ta sand ifrån stranden här nere vid Drevviken, en insjö i Haninge söder om Stockholm.

    Har tvättat sanden ordentligt men ändå sparat en del smågrejs för att det ska se ut som i sjön.
    Det har gått nu i 2 veckor med 1 ancistrus, 2 platy, 8 guppy (går med platysarna) och 2 fjärilsciklider utan problem alls.

    Oerhört vackert måste jag säga, trodde inte svensk sand var så fin.

    Avfallsprodukterna åker knappt ner i bottenlagret så det är lätt att rengöra, en del åker ner iallafall vilket jag tycker är bra för bakterier osv. Växterna mår kalas.

    Kanske någon mer som vill testa?

    mvh Andreas
    Vilsen biolog. Whats more to say? Långvarig akvarist, numera inte så mycket kvar .
  • AndreasR
    • March 2005
    • 109

    #2
    Insåg nu att det hamnade i fel kategori..
    Till någon administratör;
    Jag kopierar över denna till Inredningen så kan du ta bort den här!
    Vilsen biolog. Whats more to say? Långvarig akvarist, numera inte så mycket kvar .

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      dock bör man ha markägarens tillstånd att ta sand så inte bylingen kommer på besök.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • akan
        • August 2005
        • 629

        #4
        bilder?

        Kommentar

        • lilleolov
          • April 2006
          • 79

          #5
          jag har också tittat på sanden borta i drevan, men jag bestämmde mig tillslut för biltemas blästersand, det funkar bäst till mina malar, molnen lägger sig direkt efter dom gräver runt, bra och fin sand!

          Kommentar

          • AndreasR
            • March 2005
            • 109

            #6
            hänvisar till samma tråd i kategorin "inredning"!
            Vilsen biolog. Whats more to say? Långvarig akvarist, numera inte så mycket kvar .

            Kommentar

            Arbetssätt...