128l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    • November 2005
    • 257

    128l

    Hej köpte en till burk i dag på 128 L komplett med fluval 3 och heltäckande lysrörsramp..Och ska ha det till mina kardinaler guppi och några malar då mitt 540 ska göras om till Troffar =)...Så frågan är nu ska jag köra denna burk med den pumpen jag fick med eller ska jag skaffa ett ytterfilter till den. I så fall vilket ytterfilter? Eller en annan variant är ju en filterkammare men det snor ju så mycket plats.En fråga till till er som vet..Det finns inget täckglas till burken och det går inte att ha då lysrörsrampen har typ som falsade kanter som går ner i aluminium ramen på akvariumet har aldrig varit med om detta förut? Kan man köra utan täckglas?.Vilket klipp köpte detta på blocket för 400 som nytt nice...Och går redan i tankarna att skaffa mig ett 375L Ochså..Så har konstaterat att akvarium blir lätt en sjukdom he he..
    Senast redigerad av zeke66; 16 May 2006, 00:05.
    Stercus accidit

    450L med Tropheus Ilangi
    350L Växt och mal akvarium
  • mmm
    • June 2004
    • 901

    #2
    Jag har aldrig använt täckglas på något av mina tre kar. Tanken är väl att det inte ska behövas med heltäckande lysramper...

    Jag hade kört med den pumpen som ingår. Det borde räcka till det karet, du verkar ju inte heller ha några krävande fiskar.
    /Mattias

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      fluval 3+ är för 90-130 liter akvarie och sålänge du inte överbelastar går det.

      vill du ha/behver ha mer rening kan du alltid köpa ett innerfilter till alternativt köpa en cirkulationspump och modda ditt en kub blå filtermatta.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      Arbetssätt...