Akvarium ställning/bord

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kezze
    • June 2002
    • 75

    Akvarium ställning/bord

    dom är ju som de flesta vet riktigt dyra o en del av om är inte så himla snygga heller för den delen.. nu funderar jag på att bygga en egen ställning till mitt 110L kar.. i trä helst då...
    någon som har försökt ? vad ska man tänka på ? förutom vikten osv..?
    några andra ideer o tankar kring detta?

    Kezze
    Kezze
  • Skager
    • November 2002
    • 257

    #2
    Va enormt nogran när du gör en egen ställing se till att det är statigt och rakt.Tyvär har jag aldrig gjort en egen ställing så jag vet inte sådär jätte mycket om det.Själv skulle jag inte gjort en själv för risken är ju att det blir ostadigt och så.

    /Marcus
    450L Discus
    200L Malawi
    54L Malawi yngel

    /Marcus

    Kommentar

    • Bilbo
      • February 2002
      • 2119

      #3
      Kolla på Hasse H ´s sida.
      http://och.nu/ciklid.
      Där finns schyssta beskrivningar av olika bänkar.

      // Magnus

      // Magnus
      // Magnus
      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

      Kommentar

      • olof
        • July 2002
        • 445

        #4
        Hej!

        Ett så pass litet akvarium som 110 liter är inte några speciella problem att skaffa bänk till. Det kan du ställa på vilken stabil möbel som helst. Testa först tex genom att tillsammans med en kompis krypa upp på möbeln och se omden håller för tyngden.
        Ett tipps är att gå till närmsta begagnat affär och välja ut någon snygg, stabil och BILLIG möbel.
        Jag har själv byggt bänk till mitt gamla 310 litersakvarium av lite reglar 45x45mm som jag "hittade" på ett bygge. Det var inte jättesvårt.

        Mvh

        olof

        Kommentar

        • Patrik_växjö
          • July 2002
          • 2046

          #5
          Tänk på att bygga så att akvariets tyngd går ner i bänkens ben så att du inte bygger en bänk som får all tyngd i miten. Men med ett 110 lär det inte vara några problem..

          / Patrik /
          / Patrik /

          Kommentar

          Arbetssätt...