Bygga bänk av leca till 375 L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azeah
    • October 2005
    • 266

    #16
    Ursprungligen postat av nordic
    AZEAH ... om man då skulle ha 6st stående plock på ett 375l
    med en tjock skiva uppepå skulle det hålla?Samt frigolit under vart block.

    Men ska man ha frigolit under ett ramakvarie
    om man kör med leca?

    tacksam för snabbt svar då vi ska iväg o fixa materialet idag.
    Jag tycker mycket väl att det borde hålla, det är nog inga problem. Kontrollera bara nogrannt att alla 6 blocken är exakt lika höga..så det i nte blir några ojämna spänningar....

    Jag satte frigo mellan blocken och golvet dels för att skydda golvet och för att jämna ut trycket i och med att klinkern/golvet är ojämnt mönstrat...

    Hurvida man ska ha frigo under ramakvarium, vet jag inte vad man rekommenderar (har inte ramakverium själv). Men det borde väl inte skada?
    1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon

    Kommentar

    • freddi82
      • March 2006
      • 18

      #17
      nu har jag bara 110 liters, men du kan ju kolla hur jag gjorde! tyckte det blev väldigt stabilt och snyggt. även praktiskt. Först och främst ställde jag 6 leca block på en skiva och under skivan ett liggunderlag för att skydda golvet. Sedan på dom 6 leca blocken la jag en till skiva. Detta för att göra det hela lite mer praktiskt i from av en hylla. på skivan la jag sedan 3 leca block som jag hade sågat till. på dom blocken en skiva och sedan akvariet. Det blev väldigt stabilt och helt rakt! Allt målade jag i svart för att passa akvariet och övrig inredning här hemma. Finns bilder på min zoon om du vill titta!
      min zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=781951

      Kommentar

      Arbetssätt...