Evigt mörker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jop
    • April 2006
    • 293

    Evigt mörker

    kommit igång med karet nu efter många om och men!
    240l har haft problem med pumpen,iväntan på nya delar har karet stått i 3dagar...frustrerande jaaaa.karet har stått i mörker,körde igång det för några timmars sen.Armaturen krånglar ena lysröret går sönder hela tiden.trodde det var kondens, körde med hårtork säkert en halvtimme på var sida.
    Hjälpte ej hade några extra lysrör som jag fick på köpet.
    (köpt beg kar)
    Någon som har någon ide???
    hälsningar från ett soligt kristianstad
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    bytt glimtändare ?
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Karon
      • January 2002
      • 3170

      #3
      Kontrollera de elektriska delarnas tillstånd samt om de är korrekt kopplade.
      Förvisso sänker en dålig glimtändare rörens livslängd men att de skulle bränna ut rören på ett par timmar, är inte det lite väl häftigt ?
      Rören du fick med, är de verkligen nya eller kan de vara gamla/utbrända, (är de svärtade i ändan).
      Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

      Kommentar

      • cerul
        • February 2006
        • 463

        #4
        Ursprungligen postat av Karon
        Kontrollera de elektriska delarnas tillstånd samt om de är korrekt kopplade.
        Förvisso sänker en dålig glimtändare rörens livslängd men att de skulle bränna ut rören på ett par timmar, är inte det lite väl häftigt ?
        Rören du fick med, är de verkligen nya eller kan de vara gamla/utbrända, (är de svärtade i ändan).
        Jag instämmer Prova dej fram
        Kanske det bara är glimtändarna
        Fördelen med att vara klok är att
        man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

        Kommentar

        • jop
          • April 2006
          • 293

          #5
          hejsan! jag åkte upp till svärfar,han bor faktist ovanför smålandsgränsen.
          För en skåning oooootroligt långt iväg.Han hade en ide.....DROZLER....
          jag vet inte om stavat rätt,men det var felet .Tydligen någon sorts transformator,en till varje lysrör.Han som hade karet före mej,sa att han hade använt karet till bla saltvatten.Drozlern var totalt upprostad!!!!
          Som tur va hade svärfar ett gammalt armatur liggandes i källan....
          snacka om tur,samma storlek på fungerande lysrör..
          vänliga hälsningar från ett mulet kristianstad.

          Kommentar

          Arbetssätt...