maffig pump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas Sundqvist
    • December 2005
    • 88

    maffig pump

    hallå sugen på att bygga mig ett stort ytterfilter på50-200L och har lite funderingar på att köpa en rostfri pump till driksvatten eller liknande alså ingen akvarie pump är det ingen som har gort något liknande eller bygt en egen pump sökte lite på forumet men hitta inget akvarie pumparna är det så dåligt tryck i det blir ju en del filter martial att trycka sig i genom nån som har några ider?
  • figo
    • October 2004
    • 480

    #2
    Prova med en dammpump.
    m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

    Kommentar

    • NiXoN
      • December 2003
      • 2068

      #3

      Det fins ju pumpar med kräm, sen om jag skulle bygga nåt så stort som 200 liter skulle jag nog lägga in en luftpump med syrestens slinga för att ge bakterierna lite mer syre och säkerställa cirkulation.
      Men vad skall du ha den till ?

      Kommentar

      • mats m
        • September 2002
        • 515

        #4
        Hej.
        Du trycker väl ej vattnet i genom utan pumpen drar vattnet igenom och i så fall rek. jag att du använder biobollar eller liknande.Har byggt egna filter och kör dessa med en pump som ger 670L. till 26L filtermassa till ett 315L akvarium med diskus.
        MVH Mats
        http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

        Kommentar

        • Niklas Sundqvist
          • December 2005
          • 88

          #5
          ok jag tackar så mycket för de tips jag har fått... jo igentligen så ska man ha 5% filter av akvariumet så jag tänkte kossta på lite extra jag är reperatör/svetsare så jag byggar alt på jobbet själv förutom pumpen och filtermatrialet så det är bara ett expriment igentligen

          Mvh Niklas Sundqvist

          Kommentar

          Arbetssätt...