hittat mitt dröm kar men lite frågor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke_ek
    • February 2005
    • 259

    #16
    nej men då finns det garantier och fan ta dom om det är skit med ett kar för 15100:-

    då blir jag arg!!!
    några bilder finns nu på min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=361394

    nya bilder på zoonen på mina 2 nya kar som jag hämtat och börjat montera.
    kommer upp flera bilder under upp byggnaden av dom.
    finns nu en lista på firrarna jag har i respektive kar.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #17
      för de priset ska de ju va helt men gör ändå en okulär besiktning av silikonet för säkerhetskull.

      finns dom som köpt nya akvarier där silikonet inte ens har rört bottenglaset vid bakrutan typ.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Nusse
        • March 2006
        • 68

        #18
        Ursprungligen postat av Raven
        hhmm då skulle ett akvarie ja hörde talas om ha tappat 200% av hållfastheten på silikonet.
        eller mitt mer än 50% och det känns lika fint ida som när ja köpte karet.

        nä dom där 4-5% tar jag personligen med en stor skopa salt för det är för mycket som påverkar för att man ska kunna ge en sådan generell siffra.

        läste rätt nyligen om ett akvarie som hade stått tomt i 17år som plockades fram och fylldes inga läckor inga problem med hållfastheten inga problem med "torrt" silikon
        ...eller så är det 4-5% av föregående års styrka vilket betyder att det tar 14-18 år innan styrkan halverats. Matematisk kommentar, har inget med silikonets egenskaper att göra

        Kommentar

        • Opus
          • January 2006
          • 1014

          #19
          Ursprungligen postat av jocke_ek
          har nu funderat och funderat.
          men pg av div risker med detta kar så blir det ett nytt 960L med välvd ruta och i bok.
          så kan det inte bli galet.
          tack för all hjälp.
          mvh jocke
          Lycka till med det nya karet
          Vescere bracis meis!

          Kommentar

          Arbetssätt...