Ny styrenhet till Eheim 2229

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ambu
    • December 2005
    • 18

    Ny styrenhet till Eheim 2229

    Hej!
    Jag tänkte byta ut styrenheten till mitt intervallfilter. Har gamla modellen som funkar sådär.. Har sett och hört att allt blir kanon om man byter till nya modellens styrenhet (kom 1998). Jag undrar om någon vet var jag kan beställa en ny styrenhet till mitt Eheim 2229?
    MVH
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    #2
    Jag köpte en ny till min via en lokal firma som säljer Eheim, så mitt svar blir att du troligen kan beställa den hos vilken firma som helst som säljer Eheim.
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Jag beställde min från Tyskland, aquaristic.net. Det gick snabbare och blev billigare än om jag skulle ta den via svensk butik. Delen fanns inte i lager i Sverige, så den skulle skickas från Tyskland i vilket fall.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Ambu
        • December 2005
        • 18

        #4
        Tack för svaren! Tropfrog: Letade på sidan du hänvisade till. men hittade inte styrenheten där. Har du något söktips? Är styrenheten lätt att byta? Bara att ta loss den gamla och trycka dit den nya?
        MVH

        Kommentar

        • NiXoN
          • December 2003
          • 2068

          #5
          Leta reda på en sprängskiss till dit filter så du får fram koden/artikelnumret för delen. Sen är det bara att använda sökfunktionen på aquaristic.net.
          (Skissen kan du hitta på eheims hemsida.)
          Jag har svårt att tro att det skule vara nåt problem med att byta styrenheten.

          Kommentar

          • Tropfrog
            • October 2002
            • 8078

            #6
            Styrenheten sitter med två plastskruvar nertill och en klämring upptill. Dra skruvarna ett kvarts varv motsols så släpper de, sen är det bara att rycka loss överdelen.
            MVH
            Magnus
            min zoon

            Kommentar

            • Ambu
              • December 2005
              • 18

              #7
              Tack för svaren!
              MVH

              Kommentar

              Arbetssätt...