julas lysrörsränna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • seno
    • November 2004
    • 83

    julas lysrörsränna

    tänkte bygga ny ljusramp och såg att jula har färdiga lysrörsränor för 150 kr st
    all elektronik ligger i en vit ränna som man kan skruva i rampen, jag har täckglas på akvariet och nog kommer lite fukt upp vet inte om det kan vara farligt, är det nån som har testat julas lysrörshållare?
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    Har du ngn länk till dessa
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      Ursprungligen postat av seno
      tänkte bygga ny ljusramp och såg att jula har färdiga lysrörsränor för 150 kr st
      all elektronik ligger i en vit ränna som man kan skruva i rampen, jag har täckglas på akvariet och nog kommer lite fukt upp vet inte om det kan vara farligt, är det nån som har testat julas lysrörshållare?
      låter dyrt, hornbash tar 75 för sina...

      men som sagt nu e det inga ip klass 67 på dom direkt.. snarare ip -67
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • seno
        • November 2004
        • 83

        #4
        nej jag har ingen länk men om du går på www.jula.se och söker på lysrörsränna så kommer den fram står från 90 kr. den som jag vill ha med 120 cm rör kostar 150

        Kommentar

        • Thomas&Anna
          • January 2006
          • 1030

          #5
          Jag har tagit min gamla ramp med glödlampor och bytt ut det med en lysröramatur från jula fungerar perfekt.
          Thomas & Anna

          www.annaothomas.com

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Eftersom den bara har IP20 klassning bör man nog ha täckglas för att köra med den. Skulle istället rekomendera Arcadia eller Glomat lysrörs hållare dom är täta.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...