Juwel Rio i nya bruna färgen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pasta
    • February 2006
    • 11

    Juwel Rio i nya bruna färgen?

    Har någon sett den nya mörkbruna färgen på Juwels kar? Den ser jättefin ut på datorn, men ser materialet och färgen ut så live också? Den ser mer "gedigen" ut är den svarta tycker jag. Ska köpa ett rio 240 l och är sugen på den bruna. Vet ni om de finns hos Herkules Zoo?

    /Patrik
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    #2
    Är det detta du menar? isåfall kan det finnas hos zoomässan i Kungsbacka.

    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com

    Kommentar

    • Pasta
      • February 2006
      • 11

      #3
      ja det är det!

      Är det detta du menar? isåfall kan det finnas hos zoomässan i Kungsbacka.



      Ja den färgen menar jag! Bor dock i Norrland och zoomässan skickar ju ej akvarier. Har ni sett det i verkligheten?

      Kommentar

      • Axeru
        • January 2006
        • 105

        #4
        Ursprungligen postat av Pasta
        Ja den färgen menar jag! Bor dock i Norrland och zoomässan skickar ju ej akvarier. Har ni sett det i verkligheten?
        Såg ett 180vision (tror jag) hos min lokala handlare, blev lite sugen på ett, men de finns ju inte med T5 belysning

        Färgen är i övrigt mycket snyggare än både svart och bok..
        Har man en gång lyckats hålla en Myriophyllum tuberculatum, då vet man.

        Kommentar

        • Thomas&Anna
          • January 2006
          • 1030

          #5
          Nej jag har inte kollat så noga när jag har varit där.Ring till herkules zoo och fråga om dom kan ta in ett kar till dig.

          Thomas & Anna

          www.annaothomas.com

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Den nya färgen är görsnygg. Har själv beställt ett Rio 240 som skulle kommit idag, men det hade blivit fel i beställningen mellan importören och Juwel i Tyskland. Får vänta i ytterligare en vecka på att få hem det.
            Jag var på Herkules i går, och de hade i alla fall ett 180 liters i den färgen uppe för visning.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Pasta
              • February 2006
              • 11

              #7
              Var beställde du det? Hittar bara 180 l mörkbruna när jag letar. Har inte ringt herkules än dock, de kanske har 240 l?

              Kommentar

              • vance
                • December 2004
                • 872

                #8
                Mkt troligt ring å fråga:
                Tfn: 031-22 12 60
                Bara döda fiskar simmar med strömmen

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Jag beställde det genom en akvarieaffär i Varberg. Det har inte kommit några Rio 240 till Sverige ännu (vad jag vet) men det är på gång som sagt....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Pasta
                    • February 2006
                    • 11

                    #10
                    Har du sett färgen på riktigt, och materialet? Är det träkänsla över det, eller verkar det plastigt?

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #11
                      Jag tycker det är bättre träkänsla över det mörkbruna än något annat "fusk" jag sett tidigare. Jag har inte studerat så ingående andra möbler, men man har ju både Mp-kar och datamöbler hemma i ungefär samma material.
                      Det är klart, det är inte äkta trä men jag tycker Juwel har fått till det riktigt bra ,inte alls så plastigt som tidigare möbler.
                      Om du inte bor så långt från Gbg, så åk och titta på ett live .
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Äntligen har jag fått hem mitt Rio 240 i Dark brown. Har ägnat hela eftermiddagen med att plocka ihop möbeln och tvätta sand, men det var det värt . Min extra ramp fick plats den med, ska bara köpa nya rör och reflektorer till rampen så är det klart sedan.Ett riktigt snyggt möbelakvarium om jag får säga det själv. (hade aldrig erkänt heller om det var fult )
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • LinusF
                          • March 2006
                          • 16

                          #13
                          Impulsköpte ett trigon 190 i bruna färgen för en vecka sedan.
                          Var inne i en butik för att köpa en ancistrus och fick då se den bruna färgen för första gången. Tvekade i 1 minut sen köpte jag det.
                          Är jättenöjd med köpet.. förutom att jag verkar bli tvungen att göra en rockad med 3 akvarium för att få plats med det. Har en jobbig 1:a med bara ett hörn som kan användas..

                          Kommentar

                          Arbetssätt...