Jeg har en ProCristal 100 pumpe, kan jeg bruke den i en 120 liters tank? På fullt pumper den 340 liter i timen.
Pumpe til 120 liters tank
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av desiredillusionJeg har en ProCristal 100 pumpe, kan jeg bruke den i en 120 liters tank? På fullt pumper den 340 liter i timen.
/Fredrik/Fredrik
-En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet. -
Ja något för liten men ställ den på max! Ev. sätt dit en till!Lasse
Min Zoon
Bilder på Diskusyngel mm:
http://www.laerni.dk/rubin.htm
Nytaget på Diskusfröna
http://www.laerni.dk/Diskusfrona.htm
De senaste
http://s165.photobucket.com/albums/u...7Image0112.flvKommentar
-
Hva som skal være i tanken:
-grus (små små runde stener, ikke sand)
-to mangroverøtter
-4 store planter, og 3 små (aner ikke navn, dessverre)
-en større sten (ikke sikker på navn her heller... ble kjøpt inn for lenge siden)
-1 eller 2 varmekolber (merke: Hydor), en på 50w og en på 100w
-termostat (antakelig ikke relevant, men nevner fordet)
-luftesten (festet til pumpe på utsiden, naturlignok)
Fiskene som skal være oppi der:
-3 seilfinnemolly (1 hann, 2 hunner)
-2 dvergguramier (skulle ha 1 hann og 1 hunn, men tror egentlig begge er hanner, da de er prikkelike....)
-2 sae (aner ikke kjønn)
-1 praktbotia (ganske liten ennå, bare 4-5 cm. Blir nok flyttet når den blir større. Og jeg vet den kan bli aggressiv når den ikke er i stim, men min er heldigvis ikke det. Og da 120 liter egentlig er for lite for en praktbotia, blir det gjerne litt dumt å kjøpe flere...)
Så... tror dere det går bra med denne pumpen inntil videre?Senast redigerad av desiredillusion; 20 March 2006, 10:27.I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !
Kommentar
-
Opus:
Inntil videre: et par måneder. Minst frem til 15. mai, toppen frem til 15. augustI want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !
Kommentar
-
Ekstra pumpe
Jeg har en ProCristal 50 pumpe ekstra, som har vært i tigerbarbeyngeltanken. Kan jeg sette den oppi 120 literen, og ha den i andre enden av akvariet enn hvor den andre pumpen står? Hva er i så fall best, å ha begge pumpene på halvt, eller den minste på fullt, og den største på halvt... hvordan regner jeg ut hvor mange liter det er passelig at de pumper i timen?
Når det står i en artsbeskrivning at en fisk gjerne vil ha liten gjennomstrømning i akvariet, hvordan vet jeg da hvor mye det er snakk om..? ...gjerne et dumt spørsmål, men...
Det er snakk om samme fiskene som nevnt tidligere i tråden, unntatt prakt botiaen...
Takknemlig for alle svarSenast redigerad av desiredillusion; 04 April 2006, 18:03.I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !
Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av OpusKör på med din ProCristal 50, det er vel en pumpe til akvarier opp til 50l (?) så jeg tror vel ikke att det blir storm i akvariet selv om du kör med full guffe på begge
Takk for svar!
Men bør jeg ha begge på fullt? ..det blir ikke storm, nei, du har jo rett i detI want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !
Kommentar
Kommentar