150 cm lysrörsramp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lena123
    • January 2006
    • 336

    150 cm lysrörsramp

    Jag undrar om det inte finns 150 cm ljusrörsramp för ett lysrör? Letat på nätet, men finner bara för två rör.

    Har ett 375 l kar med två lysrör nu. Vill gärna ha ett rör till, men finner ingen ramp.
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Eftersom det är 2*36W rör så sitter det med all sannorlikhet 2st reaktorer i en sådan ramp, det gör att du kan tända bara ett rör (eller inte alls ha satt i det andra röret).
    Jag tycker iofs att 4rör till 375l borde vara helt ok, har själv 3rör till 450 (samma mått som 375 förutom att det är 60 högt) och det är på tok för lite. 4rör (som jag igentligen har när inte rampen är trasig) är i minsta laget det också, men kanske dom där 10cm i höjdskillnad gör mer än vad jag tror.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • Lena123
      • January 2006
      • 336

      #3
      Men dom är så dyra, ramperna med 2 lysrör. Får spana lite på nätet var dom kan vara billigast. Frakten kostar väl multum.


      Egentligen borde jag köpa en heltäckande ramp med 4 rör......

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Vill du komma billigare undan så är väl en kopplingssats för 1st 36W rör det du ska satsa på.
        Borde gå att klämma in i din befintliga ramp.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • Lena123
          • January 2006
          • 336

          #5
          Var ju ingen bild. Menar du att man kan sätta in ett extra lysrör inuti min ramp? Det finns det inte plats för.

          Kommentar

          • Lena123
            • January 2006
            • 336

            #6
            Aha! Kollade på Guldfisken.se. Där är oxå en lysrörshållare. verkar som lysröret ligger löst inuti och "dosan" utanför....har jag fattat rätt....

            Kommentar

            Arbetssätt...