Fräckt akvarium

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • riverhorse
    • September 2004
    • 98

    Fräckt akvarium

    vem skulle inte vilja ha ett sådant kar? http://hem.spray.se/cichlids/aquariu...ture_00502.htm
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=279090
  • Björken
    • November 2005
    • 1174

    #2
    Bara man slapp hjorthuvudet på väggen så........

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      ja de va häftigt men inte hjorthuvvet som björken säger o inte djurskinnen på golvet heller.
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av andreassofus
        ja de va häftigt men inte hjorthuvvet som björken säger o inte djurskinnen på golvet heller.
        Precis vad jag tänkte!
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • sussia
          • January 2006
          • 273

          #5
          i sverige har man ju jakt pga att man inte ska fa for mycket av hjort alg bjorn mm .. just lika som i akvarium ar ju vilda djur begransade till en viss yta (avenfast mycket storre) sa om man inte har jakt sa uppstar mer sjukdommar hos dem osv... ar kanske inte heller sa overlycklig i uppvisning av djurskinn o sa vidare men tycker dock att jakt o de flesta jagare gor ett bra jobb...
          Break on through to the other side.....

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            sen finns det även jägare som jagar bara för nöjet skull, som tex räv o fågel .
            har inte riktigt förstått vad man ska ha en död räv till.. nån som kan förklara de??
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • sussia
              • January 2006
              • 273

              #7
              ravar ar jatte fina... men vad hander oftast nar de blir for manga och naturen sjalv tar hand om overpopulation.. Skabb... villket ar mer plagsamt... ?
              Break on through to the other side.....

              Kommentar

              • andreassofus
                • November 2005
                • 5643

                #8
                men då är de väl batte o skjuta dom som har skabb istället för helt friska djur som många gör bara för o få en fin rävsvans eller en fin matta till sommarstugan
                Mvh Andreas
                min zoon
                msn adress

                Kommentar

                • batski
                  • October 2004
                  • 8891

                  #9
                  Ursprungligen postat av sussia
                  i sverige har man ju jakt pga att man inte ska fa for mycket av hjort alg bjorn mm .. just lika som i akvarium ar ju vilda djur begransade till en viss yta (avenfast mycket storre) sa om man inte har jakt sa uppstar mer sjukdommar hos dem osv... ar kanske inte heller sa overlycklig i uppvisning av djurskinn o sa vidare men tycker dock att jakt o de flesta jagare gor ett bra jobb...
                  Don't get me startet sussia Jag har läst en del om detta. Jakten är i de allra flesta fallen en nörjesaktivitet som måste berättigas med vidvårdssnacket. Man bedriver en jakt som gör att populationerna inte minskar, utan i vissa fall faktiskt ökar. Det går att göra genom att döda mest hanar och spara på honor. De färre hanarna som finns kan ändå para sig med alla tillgängliga honor så det föds lika många kalvar. Detta gäller ju hjortdjur. Det finns många andra djur som jagas för att de konkurrerar med jägarna om bytesdjuren eller bara för att det är kul.

                  Mänskliga jägare kan aldrig ersätta de verkliga rovdjuren som tar de svargaste och sjukaste bytesdjuren, vilket i längden leder till att generna försvagas.
                  "The animals of the world exist for their own reasons.
                  They were not made for humans
                  any more than black people were made for whites
                  or women for men." - Alice Walker

                  Kommentar

                  • sussia
                    • January 2006
                    • 273

                    #10
                    hm....tror inte manga skjuter rav for att fa en fin matta men jag kan ha fel....
                    Break on through to the other side.....

                    Kommentar

                    • andreassofus
                      • November 2005
                      • 5643

                      #11
                      Ursprungligen postat av sussia
                      hm....tror inte manga skjuter rav for att fa en fin matta men jag kan ha fel....
                      menar du att du tror att jägarna går ut p¨å grytjakt för att det är för mycke räv ute? skulle inte tro de,
                      ja bor ju i värmland och här finns det väldigt mycke jägare och ja känner många av dom, och alla dom ja känner gör det bara som ett rent nöje.
                      ständiga diskutioner på mitt jobb om detta där ca 40% jagar
                      Mvh Andreas
                      min zoon
                      msn adress

                      Kommentar

                      • sussia
                        • January 2006
                        • 273

                        #12
                        oki... helt oki... forbjud jakt... vilda djur lika fiskar kraver vist utrymme for att ma bra.... manniskan skulle valdigt snart vara en uttrotningshotad art....
                        Break on through to the other side.....

                        Kommentar

                        • sussia
                          • January 2006
                          • 273

                          #13
                          Ursprungligen postat av batski
                          Don't get me startet sussia Jag har läst en del om detta. Jakten är i de allra flesta fallen en nörjesaktivitet som måste berättigas med vidvårdssnacket. Man bedriver en jakt som gör att populationerna inte minskar, utan i vissa fall faktiskt ökar. Det går att göra genom att döda mest hanar och spara på honor. De färre hanarna som finns kan ändå para sig med alla tillgängliga honor så det föds lika många kalvar. Detta gäller ju hjortdjur. Det finns många andra djur som jagas för att de konkurrerar med jägarna om bytesdjuren eller bara för att det är kul.

                          Mänskliga jägare kan aldrig ersätta de verkliga rovdjuren som tar de svargaste och sjukaste bytesdjuren, vilket i längden leder till att generna försvagas.
                          jo det skulle vara super om djuren tog hand om detta sjalva... .men i manga fall sa funkar det inte riktigt sa.... just som med manniskan..
                          Break on through to the other side.....

                          Kommentar

                          • qenzo
                            • February 2005
                            • 1747

                            #14
                            Hmmm jag har haft både skinn och uppstoppade djur på väggen för att det är fint. Skinnen har jag kvar.
                            Hugg gärna huvvet av mig för det men jag ursäktar mig inte... dock gällande akvariet... jag har hellre ett "rakt" än ett vinklat, även om detta var vackert.

                            Gällande jakten så är inte alla jägare blodtörstiga...

                            Glömde säga att jag har 2 av skinnen kvar... grävling och coyote...
                            Senast redigerad av qenzo; 14 February 2006, 01:12.
                            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                            Kommentar

                            • batski
                              • October 2004
                              • 8891

                              #15
                              Ursprungligen postat av sussia
                              oki... helt oki... forbjud jakt... vilda djur lika fiskar kraver vist utrymme for att ma bra.... manniskan skulle valdigt snart vara en uttrotningshotad art....
                              Inte en chans. Om människan nånsin blir en utrotningshotad art är jag säker på att det i så fall är människan själv som är det stora hotet. Däremot har människan redan utrotat och fortsätter att utrota många andra arter...
                              "The animals of the world exist for their own reasons.
                              They were not made for humans
                              any more than black people were made for whites
                              or women for men." - Alice Walker

                              Kommentar

                              Arbetssätt...