Bottenfilter...???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Loppan112
    • January 2006
    • 11

    Bottenfilter...???

    Hej..har 5 st stora guldsömmar + två småbiffiga pleckomalar som lyckas se till att skita ned så grymt att jag antagligen "måste" skaffa ett bottenfilter för att få ngn balans i det hela...har ett fluval 4+ , men de lyckas ändå att se till att orsaka så mkt "nedfall" att det inte funkar ändå...

    Vad jag behöver är tips / råd på ett bra bottenfilter som "orkar" med och som inte behöver varje dag underhåll....

    Ni som vet och kan..hjälp ok ????



    Loppan112
  • fredcoca
    • December 2004
    • 132

    #2
    du kanske kunde sätta in en cirkulationspump som ger lite mer snurr vid botten, så skiten virvlar in i innerfiltret.
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=324799

    Kommentar

    • Loppan112
      • January 2006
      • 11

      #3
      Ehhhh jaha...men ska inte fluvalen som jag nämnde kunna göra det ????






      Ursprungligen postat av fredcoca
      du kanske kunde sätta in en cirkulationspump som ger lite mer snurr vid botten, så skiten virvlar in i innerfiltret.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        Ursprungligen postat av Loppan112
        Hej..har 5 st stora guldsömmar + två småbiffiga pleckomalar som lyckas se till att skita ned så grymt att jag antagligen "måste" skaffa ett bottenfilter för att få ngn balans i det hela...har ett fluval 4+ , men de lyckas ändå att se till att orsaka så mkt "nedfall" att det inte funkar ändå...

        Vad jag behöver är tips / råd på ett bra bottenfilter som "orkar" med och som inte behöver varje dag underhåll....

        Ni som vet och kan..hjälp ok ????



        Loppan112

        nu får du inte blanda ihop begreppen mera..

        ett BOTTENFILTER är plattor man lägger i botten av karet med vattenutrymme under, kopplat till en cirkulationspump(eller luft) som drar ner skiten i bottensubstratet.

        ett Ytterfilter/Bordsfilter är 2 slangar en in en ut som är kopplad till en "burk" med filtermedia i.
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        Arbetssätt...