CO2 anläggning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    CO2 anläggning



    Så som jag fattat de är ovanstånde CO2 helt komplett för att köra igång.. Men samtidigt så grunnar jag ju på varför den kostar 2000kr när man ser vissa tillbehör som sedan kostar lika mycket.. Då denna ska va komplett.. Förstår ju att de är som alltid att man får vad man betalar för.. Men eftersom att ja är helt grön på detta område så fattar jag inte va skillnaden skulle kunna va liksom !?!

    Finns de nån Svensk guide hur man sätter igång ett kar med CO2? Går de köra med CO2 i små kar?! .. 50-60l ?

    En fråga till ... Såg att en tub kostade 600kr!? Hur mycket/länge räcker en sådan då !? .. till ett vi sejer 2-300l kar?!

    Tjopp...
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    Jag skule nog inte köpa den anlägningen, man får inte så mycket för pengarna.
    Beställ regulator bubbelräcknare mangnetventil, och co2slang samt backventil från tyskland. Sen ber du att en brandfirma konverterar en 6eller2 kg tub åt dig(vad som måste göras hittar du på forumet).
    Priset blir ungefär samma, lite större tub som räcker mycket längre+ att du får en magnetventil så du slipper stänga av för natten.
    Länken du ville ha...

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #3
      Tänkte nästan att det var så.. Tackar för länken..

      De verkar inte så inneihelvetes krångligt när man väl läser lite om de.. Dock kommer de ju uppenbarligen kosta en del att få igång de..
      Senast redigerad av sacha; 07 February 2006, 21:19.
      Tjopp...

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        går att köra co2 i småkar.
        kört mäsk till mitt 37liters och växte på rättbra men slutade pga ojämn co2 tillgång som toffsar älskar.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...