akvarium pris

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alcar
    • April 2005
    • 1398

    akvarium pris

    hej jag undrar hur myckt in skulle brtalat för det här:

    1 120 l akvarium med lysramp
    1 400 l med alla tilbehör utom fisk så som ehem ytterfilter rötter sten sand lysramp doppvärmare

    båda akvariena har aluram och benstälning
    mvh alexander
    min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459
  • jolon
    • December 2002
    • 1075

    #2
    Vilket skick är dom i?
    My internet should be readonly.

    Kommentar

    • alcar
      • April 2005
      • 1398

      #3
      dom ska vara i bra skick
      mvh alexander
      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

      Kommentar

      • platy5
        • May 2005
        • 1087

        #4
        120L Utan tillbehör kan jag tänka mig ge 500-800kr.

        400L Med tillbehör som det står skulle ja kunna tänka mig att ge 2500-3500kr
        __________________________________________
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

        Kommentar

        • luppe
          • November 2005
          • 32

          #5
          Inte värt mycket

          Hej
          akvarium begagnat är inte värt mycket, det har blivit så billigt att köpa nytt. 400 lit kan man få nytt för runt 2500-3000kr. Rötter är intressant om den är stor, värmare, sand mm är inte värt någonting. Rampen är värd någon hundring. Filtret är det som är värt något om den är i bra skick och har en god kapacitet.
          Skulle själv ge kanske runt 2000 kr (max).
          Det lilla skulle jag inte köpa, om du inte har tillbehör själv. Finns gott om beg. akvarium i den storleken med tillbehör för runt 500-800 kr.
          Mvh/Luppe

          Kommentar

          • alcar
            • April 2005
            • 1398

            #6
            okej då är priset jag har fåt ett ganska okej men han viste inte riktigt vad han skulle ha han ville bli av med dom
            mvh alexander
            min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

            Kommentar

            • andreassofus
              • November 2005
              • 5643

              #7
              är det någon som vet var man kan köpa beg. akvarium förutom på blocket??
              dom flesta är ju kriminellt dyra där
              Mvh Andreas
              min zoon
              msn adress

              Kommentar

              • zeke66
                • November 2005
                • 257

                #8
                Jag köpte mitt 540 komplett med lysramp för 2 rör och aluställning för 4400
                helt nytt.
                Stercus accidit

                450L med Tropheus Ilangi
                350L Växt och mal akvarium

                Kommentar

                • andreassofus
                  • November 2005
                  • 5643

                  #9
                  ja köpte mitt juwel rio 400 komplett med allt.. bänk, pump. lysrör, doppvärmare helt nytt för 5600kr
                  Mvh Andreas
                  min zoon
                  msn adress

                  Kommentar

                  • sacha
                    • May 2005
                    • 1016

                    #10
                    Blocket som gäller.. Dom som finns där mäker väl att dom har överpriser när dom inte blir av med skiten... Finns ju verkligen hur möe som helst..
                    Tjopp...

                    Kommentar

                    • Bosse.J
                      • March 2004
                      • 796

                      #11
                      Pruta. Det är kul att pruta. DEt är inte kul om någon prutar med dej. MEn att pruta med andra är kul.

                      Ingenting är värt mer än vad någon är villig att betala för det.

                      Ska jag dra historien om min Svåger och Traktorn??

                      Ok.. falller för trycket och berättar då

                      Min svåger jobbar på Sverges näst största bilfabrik, och dom hade en hyffsat ny traktor som dom använde till lite av varje, bl a röja snö osv.
                      Men sen lejde dom bort alla dess tjänster, och skulle sälja Traktorn. Då kom dom på att do skulle sälja den till personalen. Sluten budgivning. Ett bud bara. Ingen auktion. Min svåger var jädrans sugen på taktorn, och lämnade in ett, enligt honom, och för all del även min syster, högt bud. Dom skulle ta sina besparingar 40 000:- och svågern åkte till jobbet och skulle lämna sitt bud. Han bestämde själv att han skulle öka budet lite och la till 6000. Han lämnade alltså ett bud på 46000:-. Nu var det bara att vänta 2 veckor, och traktorns skulle bli hans. HAn hade hört sig för lite, och förstod att han bud var bland de högsta. Han snacka varje gång man träffades, om att han skulle köpa en traktor för 46000:- men som var värd minst det dubbla. runt 100 000:- var den värd. Det var han säker på.
                      Dagen kom och budgivningen var över. han väntade med spänning. Och resultatet kom. Han fick ingen traktor. Jag pratade med honom samma kväll. Någon dum jävel hade bjudit 47 000:- spänn för den, sa han. Men va fan.. Det var den ju inte värd. Enligt min svåger..


                      Nu funderar jag på om detta har i den h'r tråden att göra, och ja jag tycker nog det. Eller så har jag för lite att göra på morronen innan jag ska till jobbet.
                      Bosse.J

                      Kommentar

                      • y0da
                        • August 2005
                        • 1697

                        #12
                        Priset på akvariumet beror ju på ganska mycket. Ett 20 år gammal 120l med glödljus och innerfilter skulle jag inte ge så mycket för. Ett ett år gammalt 120l med lysrörsarmatur och ytterfilter skulle jag kunna ge mer för. Sen beror det ju mycket på skicket på akvariumet, om det är repigt, hur silikonen är, etc, etc.

                        Pruta kan gå ganska så bra också ja
                        Jag hittade en annons på ett 540L akvarium för 4000kr, det var dock nedsatt till 3000kr nu då han ville bli av med det snabbare. Jag sa att jag kan hämta det i eftermiddag om jag får det för 1750kr . Efter 2l svett och 10 timmar så var man hemma med det nya akvariumet!

                        Vad det gäller forum att hitta begagnade akvarium säger jag utan tvekan blocket. Tycker du det är hutlösa priser där? Kan det vara så att du kollar på de annonserna som ingen nappat på kanske? Sitt och övervaka den ofta! När jag skulle köpa mitt akvarium så sökte jag var 10'e min i ett par dygn (när jag inte var upptagen med annat då). Det är ganska många akvarium för en bra peng som dyker upp där, några har försvunnit igen efter bara några timmar. Annars kan du ju även kolla på ciklid.se
                        http://www.y0da.se

                        540L SA

                        Kommentar

                        • Redbullen
                          • April 2005
                          • 1129

                          #13
                          Blocket blocket....där finns dom bra priserna efter lite prut och övertalning.
                          Skambud är också bra....Skambud och sen säga att man kommer så fort som man lagt på telefonen...

                          Köpte själv ett fräsht 540 komplett i helgen för 1500:- killen hade begärt 2500:-

                          Köpte en gång ett så gott som nytt 222liters, totalt repfritt och komplett det också för 300:-

                          Så visst går de göra bra affärer där

                          Mvh Peter

                          Kommentar

                          • Sacrium
                            • February 2004
                            • 672

                            #14
                            Säljarna på blocket har ofta såna grymma överpriser.
                            Men ibland dyker det upp riktiga fynd, och då gäller det
                            att vara snabb.
                            Lyckades få mitt 540 för 1500 av en kille som bodde 4 mil härifrån.
                            Bara å slänga sig i bil och hämta
                            http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

                            Kommentar

                            • kvert
                              • November 2005
                              • 320

                              #15
                              Köp nytt, fick mitt 720L med filter, lysrörsarmatur(o lysrör),grus och värmare för 7500:-. Det lönar sig i det flesta fall inte att köpa begagnat, du har ju ingen aning om i vilket skick elektroniken är i t.ex.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...