flödes fråga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklider
    • November 2005
    • 450

    flödes fråga?

    hur stort flöde behövs på ett 300 liters kar med tuppkams ciklider å lite tetror?har ett fluval 403 ytterfilter är det tillräckligt eller behövs även ett innefilter,har för mig att 403:an pumpar ca 1200 l/h...

    tacksam för svar.....
    sometimes shit just happens
  • ciklider
    • November 2005
    • 450

    #2
    Ingen som vet......please
    sometimes shit just happens

    Kommentar

    • Redbullen
      • April 2005
      • 1129

      #3
      Ursprungligen postat av ciklider
      hur stort flöde behövs på ett 300 liters kar med tuppkams ciklider å lite tetror?har ett fluval 403 ytterfilter är det tillräckligt eller behövs även ett innefilter,har för mig att 403:an pumpar ca 1200 l/h...

      tacksam för svar.....
      En Fluval 403 pumpar 1000l/h utan filtermaterial och med filtret i samma höjd som karet, det är oftast så tillverkarna mäter de om jag inte missminner mej
      Med filtermaterial och pumpen nere på golvet kommer flödet säkerligen inte överstiga 1000l/h så jag tror det skulle bli ganska bra till din fiskuppsättning
      Men det är aldrig fel att kanske kompletera med ett lagom stort innefilter

      Så varför inte köra med de filtret du har och inhandla ett innerfilter av fluvalsorten, dom har ställbara flöden så du kan ställa in lite lagom vad du själv tycker är bra..

      Mvh Peter

      Kommentar

      • Pannecke
        • January 2005
        • 1325

        #4
        Det funkar akkdeles utmärkt med en 403. Kör själv en 304 till mitt 180liter kar, men det r bra snurr i det karet... 1000liter i timman. Sen har jag ett 84 liters kar där jag kommer att köra en powerhead på 600 liter i timman och filtrering genom botten....
        /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

        Gå gärna in och titta på vår hemsida.

        Kommentar

        • sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

          #5
          304=710l/t 404=850l/t enl.guldfisken



          304= 1000L/T 404= ingen uppgif. enligt pwss
          Senast redigerad av sunkan aspidoras; 22 January 2006, 23:51.

          Kommentar

          • Redbullen
            • April 2005
            • 1129

            #6
            Ursprungligen postat av sunkan aspidoras
            404= ingen uppgif. enligt pwss
            1200l/h :P

            Mvh Peter

            Kommentar

            Arbetssätt...