HJÄLP! MP 120 med bänk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Savory
    • November 2005
    • 13

    HJÄLP! MP 120 med bänk

    Har köpt ett beg MP 120 med orginalbänk som tidigare använts till ödlor (dvs har aldrig varit mer än ytterst lite vatten i det)
    Nu när jag ska ställa upp det hemma så märker jag varför två av bänkens "dekorlister" som gör att man slipper se grus etc inte varit monterade. Tack vare en plastram i botten av MP akvariet så blir akvariet 1 cm för stor för bänken, och jag har ingen lust att vattenfylla burken när den "hänger utanför kanten".
    Då fick jag en snilleblixt dvs att plastramen (som var lätt att ta bort) mer är till för om man använder akvariet utan orginalbänken, så jag tog bort den. Och då passar akvariet perfekt på bänken.
    MEn det känns heller inte bra då akvariet då endast vilar på ytterkanterna då botten är limmad typ 5 mm upp på insidan (akvariet vilar alltså inte på dess botten utan ytterkanterna)

    Så, ni alla som monterat era MP akvarium, hur ska jag göra, dvs vilket sätt är rätt?
    Senast redigerad av Savory; 14 January 2006, 15:18.
  • Savory
    • November 2005
    • 13

    #2
    BUMP

    Måste finnas någon på forumet som har ett liknande akvarie, tacksam för hjälp. (Ta väck eller behålla bottenlisten...)

    Kommentar

    • Lucas_no1

      #3
      Det ska sitta gummi pluppar på bänken ca 8 st.

      Kommentar

      • Savory
        • November 2005
        • 13

        #4
        Var ska de sitta och hur ser de ut? Hur ska jag göra med listen?

        Kommentar

        Arbetssätt...