Inner eller Ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • el_pako
    • November 2005
    • 276

    Inner eller Ytterfilter?

    borde jag införskaffa mig två st innerfilter Sp 3800L- 2000l/h st...300 kr st


    eller ett ytterfilter för någon hundring dyrare?

    helt grönt på sånt här,men spelar det stor roll om man har ytter eller innerfilter? aja..
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    Jag tycker ytterfilter då du i 90% av fallen får större filtervolym. Samt så behöver du inte gömma undan en massa prylar för att det ska bli estetiskt snyggt.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      håller med Gimbo.
      mer filtervolym, kan välja filtermaterial att ha i och mindre teknik i karet.

      men tänk på att kolla upp va du köper så du inte får nåt som låter eller dålig kvalite.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • danturion
        • October 2004
        • 329

        #4
        Ursprungligen postat av el_pako
        borde jag införskaffa mig två st innerfilter Sp 3800L- 2000l/h st...300 kr st


        eller ett ytterfilter för någon hundring dyrare?

        helt grönt på sånt här,men spelar det stor roll om man har ytter eller innerfilter? aja..
        Ytterfilter alla gånger. Bättre och blir snyggare i akvariet också.Lättare att sköta utan att störa fiskarna.

        Kommentar

        • SeanChai
          • May 2005
          • 498

          #5
          som alla säger, yttefilter. jag önskar att jag hade hittat zoopet innan jag startade akvarium och litade till fullo på dom som står i zoobutiker. jag köpte ett dyrt - enligt mig - eheim innerfilter, visst fungerar det bra men man måste ju rengöra det ganska ofta. det har varit skönt att få veta att ytterfilter är så mycket smidigare, dock blir det ytterfilter till nästa akvarium...

          // SeanChai
          Min Zon

          Kommentar

          • el_pako
            • November 2005
            • 276

            #6
            ok,tack för alla svar =D

            Kommentar

            Arbetssätt...