Kit Co2 Energy Classic

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fabiaRS
    • November 2005
    • 193

    Kit Co2 Energy Classic

    KIT CO2 ENERGY CLASSIC som finns på tex guldfisken.se
    är det nåt att ha om man som mig inte har nå direkt växtkar
    utan bara vill få lite extra skjuts på växterna.


    eller ska jag helt enkelt skita i att ha nåt.
  • tetra 1
    • July 2005
    • 1225

    #2
    Det har jag faktist jag kan berätta lite om den.Det följer med en plastburk som man får med ingredienserna a b c som man blandar med socker och lite vatten och vips så håller blandningen i en månad.Det följer också med en bubbelräknare och en co2-enegy mixer som strimlar bubblorna.Det går att köpa refill ingredienserna a b och c igen men dom är ganska dyra om du blir läss på den här blandningen så kan du koppla en co2-tub dierekt till bubbel räknaren vilket jag har gjort så blir det mycket enklare det är vad jag har och säga om den.

    Kommentar

    • tetra 1
      • July 2005
      • 1225

      #3
      Jag rekommenderar den ärligt.

      Kommentar

      • fabiaRS
        • November 2005
        • 193

        #4
        är det så alltså..för jag har inga större problem å fixa en 3 eller 6 kilos släckare. eller sodastream tuber. hur kopplar man in tuben på bubbel räknaren. är det inget mycket jobber eller krångligt så ska jag slå till direkt. jag är inte ute efter nå jätte avancerade lösningar utan vill bara testa lite..

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          villd u bara testa kan du blanda socker vatten å jäst och jästen producerar då alkohol med koldioxid som biprodukt.

          sök på mäsk om du vill läsa mero m det
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • fabiaRS
            • November 2005
            • 193

            #6
            jodå det där med mäsk kan jag..hållt mycket med det..dock var det inte inom akvaristiken då.. men det jag mest undrade över..var om dom där grejerna var nåt att ha överhuvud taget

            Kommentar

            • y0da
              • August 2005
              • 1697

              #7
              A + B + C + Socker + Vatten?
              Hmm...
              A = torrjäst
              B = torrmjölk
              C = bikarbonat
              Eller? . Det låter ju faktiskt som att det är ett recept på mäsk man köper. Säkerligen med 3000% påslag också.
              http://www.y0da.se

              540L SA

              Kommentar

              • tetra 1
                • July 2005
                • 1225

                #8
                Nej det är helt andra saker det är väldigt små påsar med dom där a b c jag tror inte att det är jäst men man vet aldrig vad ferplast kan blanda i saker och ting men det räcker ju i en månad så nåt topp hemligt måste det ju vara. Kanske inte topp hemligt men nått är det ju.

                Kommentar

                Arbetssätt...