Hur mycket cirkulation till ett 60L.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    Hur mycket cirkulation till ett 60L.

    Hej! jag har ett 60L kar och pumpen som följde med när jag köpte var en pump som pumpar 350L/h. Jag undrar om det blir bra eller för mycket att sätta in en pump till som pumpar 200L/h.Fiskar som ska vara i karet är malar och vad jag har förståt så vill dom ha kraftig cirkulation.
  • 56ovwal
    • October 2005
    • 93

    #2
    Tycker det låter fullt tillräckligt med den pump du redan har. Varför vill du ha ytterligare en ?
    Den som har flest prylar när han dör vinner

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      #3
      Jag tycker att det är för dålig ytcirkulation på vattnet.Och den är på max.

      Kommentar

      • 56ovwal
        • October 2005
        • 93

        #4
        Om dina malar håller med dig så prova med en pump till. I värsta fall blir det för bra drag och du har kostat på dig en pump i onödan. Bara att ta bort den då och använda till ett annat kar. Också får du automatiskt giltigt skäl skaffa ytterligare ett akvarium.
        Tror nog det ska gå bra med båda pumparna.
        Den som har flest prylar när han dör vinner

        Kommentar

        • MrFisk
          • June 2004
          • 250

          #5
          Jag har ett kar på 70 liter och har cirkulation på 300l/h och mina ancistrusar trivs nog med denna cirkulation då dom leker regelbundet. Placera bara utblåset nära vattenytan så blir det bra.
          Experience is the thing that you get just after you needed it.
          Zoonen

          Kommentar

          • rent vatten
            • April 2005
            • 1061

            #6
            Problemet med pumpen som tillhör karet,är att den funkar så att den suger in vatten långt ner genom ett rör sedan forsslas vattnet upp ovan vatten ytan i en ränna och i rännan finns filter matriealet, i slutet på rännan kommer vattnet ut som ett liknande vattenfall. Men det rör sig ganska så dåligt på ytan.

            Kommentar

            • 56ovwal
              • October 2005
              • 93

              #7
              Då förstår jag vad du menar. Har ett likadant/liknande filter själv i ett akvarium och att det skulle skapa "tvärdrag" i karet kan man inte beskylla det för
              Den som har flest prylar när han dör vinner

              Kommentar

              Arbetssätt...