Aqua powerhead802

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ambu
    • December 2005
    • 18

    Aqua powerhead802

    Hej!
    Har en fundering kring en aqua powerhead 802-pump som ska sköta delar av cirkulationen i mitt kar. Det finns två reglage på pumpen, ett gult och ett grönt. Det ena styr man flödet med. Men jag undrar vad man reglerar med det andra? MVH.
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    #2
    Nu vågar jag inte svara 100% säkert på vilket reglage som gör vad, men det ena reglerar vilket vattenflöde du får, det andra styr i vilken riktning den pumpar, den går altså att backa flödet genom.

    B!

    Kommentar

    • scorpion
      • October 2005
      • 14

      #3
      Den backar med det andra reglaget.

      Kommentar

      • santa
        • December 2005
        • 504

        #4
        Hehe funkar inte på min kan bara ställa min-max flöde med bägge
        Min hemsida http://santanagti.mine.nu

        Kommentar

        • sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

          #5
          spelar ju ingen roll åt vilket håll impellern snurrar vattnet går åt samma håll ¨ändå eftersom den suger underifrån

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            vad är då anledningen till att de finns två?
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • Mr B
              • September 2004
              • 1310

              #7
              Det är ingen som har påstått att man styr impellerns riktning för att ändra hur flödet går genom pumpen. Jag bara påtalade att det var vad det andra reglaget är till för. Jag minns bara inte vilket som är till vad. Däremot tror jag att nånting är felmonterat, eller saknas, om det inte fungerar Santa. är det inte den gröna, som är bitvis röd... äh, dela pumphuset och titta efter. Får du inte ihopa det så skicka den till mig.. jag skickar nog inte tillbaka den, men jag lovar att jag får ihopa den :- )

              B!

              Kommentar

              Arbetssätt...