Ferplast Co2-mixer(reaktor)???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HQI
    • November 2004
    • 207

    Ferplast Co2-mixer(reaktor)???

    Jag har en glaskeramikreaktor med inbyggd bubbelräknare, men är inte nöjd med denna. När Co2:n stängs av för natten så fylls den med vatten, vilket gör att man måste tömma ut någon centiliter för att bubbelräknaren ska fungera riktigt igen. Jag har backventil, så det är bara reaktorn som fylls. Och det blir mycket bubblor som ligger kvar på ytan, fastän utströmmaren hjälper till att sprida dem. Det fungerar för växterna, men för mig ser det inte tillfredställande ut+ det där att den ta`r in vatten. Nu undrar jag om någon provat Ferplast`s Co2-mixer, den påminner om funktionen hos Defdac`s blogg, där han gjort en liknande med en liten pump och avsågad petflaska(upp och nervänd) med Co2-slangen i insuget på den lilla pumpen. Jag har juwel`s filter, därför kan jag inte lägga slangen i insuget på ett ytterfilter. På www.guldfisken.se, finns den med i en komplett liten anläggning som heter "Classic". Vad tror ni, eller har någon erfarenhet av denna mixer???
    HQI
  • tetra 1
    • July 2005
    • 1225

    #2
    Japp jag har en!

    Kommentar

    • brams
      • June 2003
      • 891

      #3
      Ursprungligen postat av tetra 1
      Japp jag har en!
      hehe, givande svar!? =)
      C.Brams

      Check out:
      brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

      Kommentar

      • tetra 1
        • July 2005
        • 1225

        #4
        Jag måste säga att när det blir luft i dom så blir dom seg att starta för min kan det ta upp till 20min för att trycka ut alla luft.

        Kommentar

        • tetra 1
          • July 2005
          • 1225

          #5
          Det problemet löste jag genom att ta bort filterrmatrialet i insuget.

          Men den löser inte upp särskilt stora mängder co2 utan bara tillräckligt för ett max 120liters.

          Kommentar

          Arbetssätt...