Pumpar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    • November 2005
    • 257

    Pumpar

    Hej om man vill ha diskus ihop med dom fiskarna jag har nu som är svärdbärare black molly silverhajar och fjärilciklider..Jag kör en eheim 2028 i dag och tänkte ev stoppa i en extra pump för mer cirkulation en typ flural 4..Blir det för mycket snurr i burken då jag har ett 540L...
    Stercus accidit

    450L med Tropheus Ilangi
    350L Växt och mal akvarium
  • sunkan aspidoras
    • June 2005
    • 925

    #2
    rent spontant ....Ja!

    Kommentar

    • Stew
      • July 2004
      • 1736

      #3
      Nej. Det blir inte för mycket snurr. Jag kör exakt detta. 2028:an drar inte runt så mycket. Ställ ner fluvalen till minimum bara.
      540l Malawi
      180l Växt / sällskapskar
      90l odlingskar
      50l odlingskar / karantänskar

      Kommentar

      • sunkan aspidoras
        • June 2005
        • 925

        #4
        Det är kanske så att det är det som är lite ditt problem med din discus som gör volter och är disorienterad? Får den hela tiden kämpa mot strömmar blir den utmattad till den grad att den dör.

        Kommentar

        • sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

          #5
          har ett ca 540 liters på jobbet med en 2028 i och det blåser på ganska bra ska ja säga!

          Kommentar

          • Stew
            • July 2004
            • 1736

            #6
            Ursprungligen postat av sunkan aspidoras
            Det är kanske så att det är det som är lite ditt problem med din discus som gör volter och är disorienterad? Får den hela tiden kämpa mot strömmar blir den utmattad till den grad att den dör.
            Nej.
            Det är inte det som är problemet. Det är inte mycket rotation i baljan. Skulle kunna tänka mig att 2028 hade pumpat mera om: Pumpen stått längre ner, kortare slangar, annan filtermassasetup.
            540l Malawi
            180l Växt / sällskapskar
            90l odlingskar
            50l odlingskar / karantänskar

            Kommentar

            • sunkan aspidoras
              • June 2005
              • 925

              #7
              Ooops sorry!! har förväxlat det med ett av eheims innerfilter... Nä då è de ju nemas problemas

              Kommentar

              • Stew
                • July 2004
                • 1736

                #8
                Ursprungligen postat av sunkan aspidoras
                Ooops sorry!! har förväxlat det med ett av eheims innerfilter... Nä då è de ju nemas problemas
                Men du har rätt i din grund
                Mycket rotation inte så bra för dicus. MEN. Som jag tycker... Om du drar upp temperatuern, som man ofta gör med discus, så måste man öka på syretillförseln i vattnet! Hur gör man det? Ytrotation! Just nu har jag 3 pumpar i, som ligger och blåser vid ytan. Bara för att jag har 31 grader i karet.
                540l Malawi
                180l Växt / sällskapskar
                90l odlingskar
                50l odlingskar / karantänskar

                Kommentar

                • sunkan aspidoras
                  • June 2005
                  • 925

                  #9
                  Hej igen! gääääsp... jag är ingen discus expert men man tycker att dem borde klara av syrefattigt vatten eftersom dem lever i väldigt varmt vatten i naturen... och är det 31 gr i vattnet så kan vattnet inte hålla syret oavsett ytrotation! mission impossible tror jag Varmt vatten = låg syrehalt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...