alger i slangarna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bobbyfuller
    • October 2005
    • 538

    alger i slangarna

    Fråga1 Slangarna till mitt filter är transparenta,Har upptäckt att det bildats väldigt mycket alger av något slag i dem ljusbruna/begie färg. är detta normalt redan efter en månad?
    fråga2 jag har fått ta bort en sektion av strilröret så det ska få plats på gavlen för om jag sätter det på lång sidan blir det inte lika bra cirkulation i karet. jag har både insugsröret och strilröret på samma gavel är det ok eller ska man ha dem på varsin gavel? slangarna räckte inte till det. hur lång slang kan man ha?
    /bobbyfuller
    **Juwel Trigon 190L**
    If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
    If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #2
    Det går fint att ha dem på samma sida, tror jag, beror kanske lite på hur högt tryck det är i strålen. själv har jag både insug och "utsprut" på samma sida, men det är iofs lite högre tryck om man inte har strilrör...
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • bobbyfuller
      • October 2005
      • 538

      #3
      Ursprungligen postat av Nils Holmström
      Det går fint att ha dem på samma sida, tror jag, beror kanske lite på hur högt tryck det är i strålen. själv har jag både insug och "utsprut" på samma sida, men det är iofs lite högre tryck om man inte har strilrör...
      jag kör fullt ös och filtret ska räcka till ett 500 liters akvarie jag har 375
      /bobbyfuller
      **Juwel Trigon 190L**
      If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
      If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.

      Kommentar

      Arbetssätt...