vart hittar jag beg saker??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patricia76
    • November 2005
    • 93

    vart hittar jag beg saker??

    som till doppvärmare till ett 20 L kar???
    Patricia
  • y0da
    • August 2005
    • 1697

    #2
    Just doppvärmare är väl inte så lönt att köpa beg. De kostar ju inte många pengar i nyskick, och de åldras ju. Är nog säkrare att köpa en ny i butik.
    Annars finns det ju annonser här på zoopet. Men blocket och tradera kan väl också ge fina napp.
    http://www.y0da.se

    540L SA

    Kommentar

    • Olle A
      • January 2002
      • 1661

      #3
      Ibland kan man göra riktiga fynd i olika second hand-butiker också. Jag har nyss köpt ett 155-liters akvarium med täckglas och lysrörsramp som verkar helt OK för 75 kr! Det var på Returvaruhuset i Stenungsund. Konkurrenten "Marta och Maria" har nu ett flertal utmärkta akvarieböcker inne på sin bokavdelning. Tidigare har även de haft minst ett akvarium och en del tillbehör superbilligt.

      Olle
      Senast redigerad av Olle A; 14 December 2005, 15:19.

      Kommentar

      • patricia76
        • November 2005
        • 93

        #4
        vart finns det ställen i Norrköping som har beg,fisk saker då???
        Patricia

        Kommentar

        • fredcoca
          • December 2004
          • 132

          #5
          finns det någonstans i helsingborg ??
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=324799

          Kommentar

          • Olle A
            • January 2002
            • 1661

            #6
            Ni får kolla på "second hand" i gula sidorna i telefonkatalogen!
            Kanske ska det tilläggas att man naturligtvis aldrig får någon garanti eller bytesrätt på sådana ställen. Ofta har säljaren inte det minsta hum om akvariehobbyn (alltså ÄNNU sämre än zoohandlaren ) så det är en fördel att själv känna till det man ska ha. Och utbudet är minimalt. Men som sagt, det som finns är tokbilligt och oftast i fullt hyfsat skick. Dessutom går pengarna ofta till välgörande ändamål.

            Olle

            Kommentar

            • Sveziano
              • July 2005
              • 65

              #7
              Hej...

              Vad det gäller doppvärmare skulle jag nog satsa på en ny så som "y0da" säger. Dels för att den inte är så dyr så det rör sig inte om mycket pengar, dels för att det är elektronisk utrustning som är i kontakt med vatten och det gör att man måste ha säkra prylar (inga torkade sladdfästen eller annat som läcker vatten). Dessutom vill man ju inte att doppvärmaren "skenar", då kan det verkligen bli "fisksoppa" i ett litet akvarium.

              Lycka till...
              /T

              Kommentar

              Arbetssätt...